Mijn Klacht:
29 september 2022 na meer dan halfjaar vertraging eindelijk de glasvezel naar binnen gebracht, het kastje is geïnstalleerd in mijn meterkast. Na de installatie is aan het eind van de middag een monteur langsgekomen om het kastje door te meten. Hij vertelde ons dat alles werkt maar alleen het signaal omgezet moet worden bij het hoofdbureau. Na 3 dagen wachten zelf contact opgenomen met tmobile (mijn internetprovider) zij verwijzen mij terug naar kpn aangezien die over het glasvezel netwerk gaat. Na dik een uur in de wacht te hebben gestaan werd ik begroet door een klantenservice medewerkster van, van Gelder. Schijnbaar is dit het bedrijf wat in opdracht van kpn bij ons in de buurt het glasvezel aanlegt. Ik leg het probleem uit en vraag wanneer het signaal aangezet kan worden zodat ik glasvezel/WiFi kan gaan gebruiken. Zij kon mij hier geen antwoord op geven? Dit is raar aangezien er letterlijk alleen een signaal aangezet/doorgezet oid moet worden. Dit gesprek werd steeds vervelender aangezien het enige antwoord bleef, ik weet het niet en het enige wat ik kan doen is een mail sturen?!?! De vraag voor leidinggevenden te spreken werd in de kiem gesmoord want ze konden letterlijk niks doen. Sta je dan als particulier/consument. Afhankelijk van 3 bedrijven, tmobile mijn internetprovider, kpn netwerk voor de glasvezel en het bedrijf wat het aanlegt van Gelder. Niemand kan mij een antwoord geven en na om de dag contact met kpn netwerk/van gelder en tmobile voel je je letterlijk tussen het wal en schip vallen. Ieder telefoongesprek wat ik gevoerd heb met van gelder blijf ik het antwoord ontvangen met dat er een mail gestuurd word naar de coördinator en ze wel contact met me opnemen?! Tot opheden raadt je het al.. geen enkel contact. Vanmorgen wederom contact opgenomen met en tmobile en van gelder met de vraag wat de status is, Wederom kon er alleen een mail gestuurd worden. Met de vraag waarom mijn buren wel glasvezel hebben en wij niet?! Terwijl het kastje daar pas afgelopen vrijdag 28 oktober 2022 geïnstalleerd is, gek dat er vanuit kpn/van gelder meteen opdezelfde dag gehandeld kan worden?? Graag verneem ik zo spoedig mogelijk een antwoord van een van jullie partijen, van gelder of kpn netwerk en zie ik een passende oplossing tegemoet. Zoals je begrijpt betaal ik nu voor een internetverbinding die niet bestaat, terwijl ik afhankelijk ben zoals heel Nederland van internet.
3 weken later:
Beste kpn netwerk..
Momenteel ben ik iedere dag aan het bellen met Van gelder jullie onderaanneem bedrijf voor het aanzetten van de glasvezel in mijn woning. Zoals al eerder aangegeven heb ik het glasvezel kastje hangen in mijn meterkast. Hierover heb ik met jullie contact gehad en foto’s gemaild. Er zou spoedig een terugkoppeling/oplossing gevonden worden voor mijn probleem. Zoals ik hierboven aangeef is het tot op heden niet opgelost. Van Gelder blijft iedere dag mij het zelfde zinnetje oplepelen: we mailen de contactpersoon ik kan verder niks voor je doen.
Tot op heden betaal ik dus voor een internetverbinding die niet bestaat in mijn huis, ik ben afhankelijk van deze verbinding aangezien ik geen andere mogelijkheid heb tot wifi/vaste kabel. Ik ben genoodzaakt via een hotspot op mijn telefoon om gebruik te maken van internet. Ik vraag met klem om het op te lossen, serieus het enige wat gedaan moet worden is het signaal aanzetten. Hoor graag van jullie!
Gewenste Oplossing:
Mijn signaal aanzetten zodat ik glasvezel kan ontvangen
