Klacht: Zeer slechte ervaring

op 26 mei 2020 over Fonteyn Outdoor Living Mall in de categorie Tuincentra

Maandag 18 mei 2020 heb ik een online bestelling geplaatst en gekozen voor het afhalen van de bestelling. Een aantal dagen later ontvang ik een mail dat een klein onderdeel van onze bestelling niet leverbaar is. Geen probleem, dat is elders wel leverbaar en online te bestellen. Helaas ontvangen wij daarna geen bericht meer over het afhalen van de bestelling. Gisteren gebeld en telefonisch werd bevestigd dat onze bestelling klaarligt, na het melden bij de kassa kan deze afgehaald worden. Vanochtend 1,5 uur naar Uddel gereden om de bestelling op te halen. Na het melden bij de kassa werd ik doorverwezen naar de achterkant van het pand waar de bestelling normaliter naar de auto wordt gebracht. Na 15 minuten komt er een medewerker met de mededeling dat mijn bestelling niet leverbaar is. Totaal verbaasd vraag ik hoe het kan dat een online bestelling die vooraf betaald is niet leverbaar is. Wederom word ik doorverwezen naar de kassa, waar ik een toelichting zou ontvangen.
Eenmaal aangekomen bij de kassa word ik doorverwezen naar het infopunt die in de winkel is gevestigd. Na wederom 15 minuten wachten word ik te woord gestaan door Gerda Versteeg (Zwembaden Adviseur). De bestelling is inderdaad niet voorradig, door het ontbreken van inzicht in de voorraad is mijn bestelling aan iemand anders verkocht. Er zou alleen nog een showroommodel aanwezig zijn, maar die wil mevrouw Versteeg niet verkopen. Na aandringen dat ik zonder schappelijk voorstel en een passende oplossing niet vertrek, geeft mevrouw Versteeg aan dat ik toch het showroommodel mee mag nemen. Hierop geef ik aan dat ik het showroommodel mee wil nemen als er een tegemoetkoming wordt gegeven voor het artikel, doordat het niet aanwezig is in een dichte verpakking. Helaas is dit niet bespreekbaar, er is overigens weinig bespreekbaar met mevrouw Versteeg. Ik vraag mevrouw Versteeg naar een alternatief artikel, dit is aanwezig maar dan moet ik € 300, bijbetalen (ter info: mijn bestelling bedraagt ruim € 250,). Dit artikel staat niet op de website van Fonteyn en er worden verschillende prijzen genoemd van dit alternatieve artikel wat uiteraard niet geloofwaardig overkomt. Online vind ik hetzelfde artikel maar dan minimaal € 200, goedkoper dan de prijzen die mevrouw Versteeg aangeeft. Na overleg en nadat ik 30 minuten heb moeten wachten op mevrouw Versteeg, geeft ze aan dat ze het alternatieve artikel aan mag bieden voor een bijbetaling van € 200,. Een geheel vergelijkbaar artikel waar ik door een fout van Fonteyn € 200, voor bij moet betalen?! Na twee uur aanwezig te zijn bij Fonteyn was ik als vaste klant het wachten beu en gaf ik aan akkoord te gaan met een bijbetaling van € 150,. Hierop werd door mevrouw Versteeg aangegeven dat dit niet bespreekbaar is, want dan zou ze vanavond persoonlijk door de heer Nieland (CEO) gebeld worden of ze ‘op het matje wilde komen’.
Mevrouw Versteeg geeft aan dat de CEO ons liever kwijt is als vaste klant dan dat hij € 50, tegemoetkoming zou geven. Totaal verbijsterd verlaat ik het gesprek met mevrouw Versteeg en ga ik naar de kassa om het geld van mijn bestelling te ontvangen, daar het niet leverbaar is. De medewerkers zijn vol verbazing dat ik na 2,5 uur nog aanwezig ben en geven aan dat dit geen passende oplossing is. Er wordt telefonisch contact opgenomen met een leidinggevende die vervolgens met mij in gesprek gaat. Geheel schappelijk en vol begrip geeft ze aan een oplossing te willen bieden, omdat ze een klant niet zonder passende oplossing weg wil laten gaan en in totaal drie uur in de auto wil laten zitten zonder alternatief artikel. Ze geeft aan in gesprek te gaan met mevrouw Versteeg. Na 10 minuten biedt ze exact dezelfde oplossing, hetzelfde vergelijkbare artikel waar ik wederom € 200, voor bij moet betalen. Onbegrijpelijk dat Fonteyn een vaste klant op deze wijze behandeld en te woord staat. Na 3 uur vertrek ik, inmiddels als zeer ontevreden klant, zonder passende oplossing.
De heer Nieland geeft aan dat de klanten een goed gevoel over moeten houden aan een ontmoeting met Fonteyn. Ben benieuwd hoe hij dit doorvertaald naar zijn medewerkers, want daar valt zeker winst te behalen! Wellicht in de toekomst bij andere klanten, want wij zijn geen klant meer.

Zie boven.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Fonteyn Outdoor Living Mall

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Fonteyn Outdoor Living Mall nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door ellenholtmann