Klacht: Zeer slechte bezorging

op 28 maart 2013 over Sandd in de categorie Koeriersbedrijven en post

Zelf ben ik werkzaam bij POSTNL en krijg wekelijks te maken met mensen die klachten hebben over Sandd. Dit omdat men denkt dat POSTNL alle post bezorgt en zich dus aan ons wend als iets niet juist bezorgt is. In de wijken waar ik werkzaam ben zijn zeer veel klachten over Sandd. Post steekt uit brievenbussen, wordt vaak verkeerd bezorgt. als een bus vol is worden stukken vaak tussen hekwerken gepropt etc. Dit zijn voornamleijk poststukken van de belastingdienst die door Sandd gedaan worden. Wij bij postnl krijgen een opleiding om zo de wijken juist te leren en om de regels te leren zoals post goed in brievenbussen doen, als een bus vol is post mee terug nemen en retour sturen etc etc. Een groot probleem is dat een van de wijken die ik loop dat ik daar ook zelf woon en iedereen dus naar mij komt als er iets verkeerds gegaan is en altijd is dat de post van de Sandd. Zelf heb ik eens gehad dat ik na het werk thuis kwam en ik Sandd post van allebei mijn buren in de bus had en die van ons zat in de bus van de buurvrouw. We hadden dus 2 verschillende nummers in onze bus. Ook eens gehad dat onze post straten verderop bezorgt werd en een collega van postnl die post van die bewoner had meegekregen en wist dat ik op het geadresseerde adres woonde en deze netjes aan mij overhandigd heeft. niet onze taak van postnl maar zoals gezegd veel mensen denken dat wij alle post bezorgen en zo krijgen wij vaker alle Sandd shit over ons heen. Hier lopen 2 jonge knullen in trainingspak, sigaret in de mond en koptelefoon met keiharde muziek op. Aanspreken heeft geen zin dat heb ik al vaker geprobeerd als je met de post voor of achter me lopen. Een buurman kreeg bijna nooit zijn post van de SNS bank of een muziektijdschrift en laat deze nu speciaal door postnl bezorgen en krijgt nu wel alles op tijd. Hij had zelfs een paar keer dat hij sommige keren niets kreeg en dan de volgende uitgave ineens 2 exemplaren kreeg de oude zeg maar en de nieuwe tegelijk. Ook hij heeft een van de jongens wel eens aangesproken toen deze langs kwam lopen met de vraag of er post voor hem bij zat. Kortaf werd er nee gezegd, maar hij had zijn tijdschrift al zien liggen op de stapel die de knul vasthad en die werd doodleuk 2 deuren verder in de bus gegooid. Hier word ook de Sandd post onregelmatig bezorgt. Voorheen was dat dinsdag en vrijdag maar wij krijgen hier soms andere dagen zoals bv zaterdagavond soms de Sandd post in de bus. Zelf dus ook veel problemen met hen en al diverse malen mijn eigen post ergens anders in de wijk kunnen oppikken. Zoals iemand anders van postnl hier ook al eens zei krijgen wij opleidingen, moeten bewijs van goed gedrag voor kunnen leggen en ons aan de regels houden en ik weet ook bij postnl gaat er wel eens wat mis maar voor medewerkers van postnl die hun werk netjes en goed uitvoeren is het een klotegevoel als je wekelijks shit over je heen krijgt dat te maken heeft met de bezorging door Sandd en vaak is het moeilijk om mensen dat aan hun verstand te brengen omdat postnl wordt beschouwd als het postbezorgingsbedrijf en mensen dus denken dat wij alle post verzorgen. Zelfs de belastingdienst hier schaamt zich voor Sandd. heb al een aantal maal contact met hen gehad en ze krijgen wekelijks veel klachten binnen over de bezorging van Sandd. Een aantal mensen die ik ken hebben bij een aantal bedrijven al speciaal aangevraagd om de post door postnl te laten bezorgen. Dus zo nu en dan hebben wij post ertussen die normaal de Sandd doet met daarop een grote stempel alleen bezorgen door postnl. Komt steeds vaker voor. Al diverse malen namens mezelf en andere mensen uit de wijk contact met Sandd gehad en er wordt alleen gezegt we zullen het doorgeven en hopelijk gebeurd het niet meer, maar het is op plaatsen alleen maar erger geworden. Als je sommige Sandd bezorgers al ziet lopen dan denk je kunnen ze nu werkelijk niets beters krijgen en zijn ze wellicht blij dat ze al mensen krijgen.

Dat klachten eens serieus worden genomen en niet steeds als antwoord dat het doorgegeven wordt want er veranderd niets. Ik en enkele collega's die hetzelfde meemaken zijn het zat om steeds de shit van Sandd over ons heen te krijgen. Zoek goede betrouwbare mensen, (wellicht 40+ - 50+) die netjes met post omgaan en deze ook juist en netjes bezorgen.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Sandd in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Sandd een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Sandd

Heeft op 27 maart 2013 om 13:54 geantwoord