Klacht: zeer onvriendelijke behandeling door medewerkstwer

op 27 juli 2017 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Op de meubellafdeling van IKEA Hengelo heb ik een tweezitsbank gekocht. Om geld te besparen kon ik deze zelf naar de transportafdeling brengen op een karretje. Daar aangekomen was er niemand bij de balie. Ik zag andere soortgelijke karretjes staan met pakketten en in het kader van de selfservice overal tegenwoordig dacht ik, oké, daar moet ie dus staan.

Boven waren alle gegevens omtrent bezorging en betaling geregeld dus ik dacht dat het zo goed was en draaide me om om naar buiten te gaan. Maar toen kwam er een dame op me afstuiven die me behoorlijk uitfoeterde en me vroeg wat ik daar deed? Uitgelegd hoe en wat maar ik kwam niet ver. Of ik die rode streep niet had gezien. Ik zeg jawel maar kunt u het misschien ook van mij kant bekijken hoe ik hier sta? Een heel bot nee was het antwoord en weer werd ik behandeld als een crimineel die iets heel ergs had gedaan. Ik zei sorry dat ik het verkeerd begrepen heb maar volgens mij kan dit ook op een andere toon. Waarop ze zeer spottend en honend werd. Ik heb vervolgens bij een andere balie gedaan wat ik moest doen maar voelde me met de minuut rotter.

Ik ben daarna terug gegaan en heb haar naam gevraagd. Die kreeg ik niet. Ik werd uitgelachen en ze zei, ach mevrouw, ach mevrouw wat wilt u nou. Ik zei ik wil graag uw naam want ik ga een klacht over u indienen. Toen lachte ze nog een keer honend en ging ze er vandoor.

Haar naam is Liesbeth zag ik op haar naamplaatje en ze werkt dus op de goederentransportafdeling van filiaal Hengelo. Dat ik iets verkeerd deed snap ik en daar heb ik mijn excuses voor aangeboden. Ik was me echter van geen kwaad bewust omdat ik dacht dat ik deed wat hoorde. Zo was het me boven ook verteld, dat ik zelf het pakket bij het transport moest afleveren. Dat ik zo neerbuigend, bot en brutaal werd behandeld, sloeg nergens op en accepteer ik dan ook niet. Een beetje fatsoen, het liefst ook een beetje vriendelijkheid hoort er toch bij of niet? Ik heb zelf ook 10 jaar klanten gehad en als mijn personeel zich zó zou gedragen als deze dame werd ze door mij op staande voet ontslagen.

Als ik een welgemeende excussbrief krijg van deze dame. Ik ga er van uit dat fatsoen en vriendelijkheid ook bij IKEA hoog in het vaandel staat.

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door T Molthof