Klacht: Zeer krappe zitplaatsen

op 07 juli 2012 over Arkefly in de categorie Vliegmaatschappij

Op vrijdag 29Juni hebben wij een vakantiereis naar de Azoren gemaakt.
Bij het inchecken waren wij vroeg aanwezig op de luchthaven Schiphol zodat we een lange benenplaats konden regelen bij de nooduitgang of op de eertse rij van het vliegtuig,ik ben n.l 2.04 m lang en het is voor mij ondoenlijk om gedurende langere tijd klem te zitten.
Men vertelde mij dat de plaatsen al vooraf geboekt waren,en dat we als wij ruimer wilde zitten maar moesten upgraden , de kosten € 20 p.p.
Dit had ik nog nooit meegemaakt.
Ik vlieg al minstens 30 jaar ,maar dit is de eerste keer dat men geen oplossing wilde creëren .
Ook het cabine personeel kon naar zeggen niets voor ons betekenen omdat zij de Upgrade plaatsen niet kostenloos af konden staan( deze zijn de gehele vlucht leeg gebleven) Dit vind ik een grote schande,het gaat in mijn geval niet om extra beenruimte maar om beenruimte( geen luxe maar de broodnodige ruimte zodat je niet klem zit en dat je de oefeningen zou kunnen doen die zo mooi in uw flyer beschreven staan voorts taat er in uw flyer dat de beenruimte in de economie class76 cm is dit is geen beenruimte , maar de ruimte waar de stoel op staat
De werkelijke beenruimte gedraagd 64cm.
Ook de zogenaamde noodhouding de aangenomen moet worden in een noodsituatie kan ik en vele andere passagiers niet aannemen,deze houding kan alleen aangenomen worden in de premium comfortclass
Tot slot wil ik u er op wijzen dat mijn reis met het upgraden van de stoelen 10 tot 25% duurder word.Dit vindt ik nogal wat

Mensen van boven de 2 meter, die er niets aan kunnen doen dat zij extra beenruimte nodig hebben op de zitplaatsen bij de nooduitgang plaatsen. Deze stoelen worden nu bezet door kleine mensen die de plaatsen niet nodig hebben. Op dit moment wordt ik gediscrimineerd, door mijn lengte wordt mijn reis verplicht veel duurder omdat ik niet op een normale zitplaats pas. Ik loop gezondheidsrisico op trombose omdat mijn benen helemaal klem zitten op de normale zitplaatsen. Bovendien kan ik bij een noodlanding niet de goede positie innemen en loop ik door uw beleid extra gevaar. De stewardess zie dat zij een andere positie uitlegt als er een noodlanding zal plaatsvinden, echter ik vraag me af of hier dan tijd voor is. Verder ben ik zeer teleurgesteld in de houding van Arke reizen, ze lieten mij doodleuk op de krappe plek zitten met de nodige gezondheidsrisico's voor mij. Een dergelijke slechte service heb ik nog nooit eerder mee gemaakt. Ik weiger uit principe om meer geld te betalen omdat ik er niets aan kan doen dat ik deze lengte heb. Oplossing voor mij zal zijn dat u uw slechte beleid verandert en zich niet zo à sociaal opstelt. Ik zal nooit meer een reis bij Arke boeken.

Arkefly

Heeft op 10 juli 2012 om 14:54 geantwoord

Wij hebben op 10 juli 2012 telefonisch contact opgenomen met de klant. ArkeFly, afdeling Klantenservice

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Arkefly in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arkefly een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Arkefly beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Geertvandoorn