Klacht: Z 22 YH motor

op 06 september 2018 over Opel in de categorie Automerken

In 2005 kocht ik een Opel Zafira B met een Z 22 YH motor.

Afgelopen week is namelijk inmiddels de 4de brandstofpomp gemonteerd! Volgens de dealer een structureel probleem bij dit type motor, maar volgens Opel Nederland niet.

Verder heb ik ook al de distributieketting moeten laten vervangen, ook een probleem van dit type motor, maar ook hierin laat Opel Nederland het afweten.

Buiten het feit dat het erg vervelend is als je met pech langs de weg staat, zijn het ook elke keer financiële aderlatingen. De laatste brandstofpomp kostte voor uw gevoel € 844,00 waarbij de dealer uit coulance geen arbeidsloon heeft gerekend en een distributieketting is een veelvoud daarvan.

Dat het niet een maandagochtendautoprobleem is moge blijken uit het feit dat er op dit moment 600 pompen in backorder staan.

Wanneer Opel tot het inzicht komt dat zij een morele verplichtingen heeft tegenover de Opelrijders met een Z 22 YH motor en daarbij voor de geleden schade een passende financiële regeling aanbiedt.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Opel

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Opel nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door saartje3434