Klacht: Wijst kandidaten af door te discrimineren.

op 15 maart 2019 over YoungCapital in de categorie Vacaturesite

Wijst kandidaten af door te discrimineren. En dat nota bene door een stagiair die de sollicitatieprocedure leidde. Betreft Young Capital te Hilversum.

Ik hoef geen oplossing, wilde dit gewoon gemeld hebben want dit kán echt niet. Zit tevens niet op nietszeggende, holle excuses te wachten.

7 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar YoungCapital over deze klacht.

7 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door YoungCapital in behandeling genomen

7 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat YoungCapital een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

YoungCapital

Heeft op 15 maart 2019 om 16:20 geantwoord

Hoi Max,

Ik begrijp uit je woorden dat je behoorlijk ontevreden bent. Dat is zeker niet leuk en ik ben daarom ook heel blij dat je jouw klacht bij ons meldt. Ondanks dat je niet op zoek bent naar een oplossing, heb ik wel contact opgenomen met de recruiter om erachter te komen wat er precies aan de hand is. De recruiter vertelde mij dat jij inderdaad bij hem op gesprek bent geweest en jullie contact hebben gehad over de reden van jouw afwijzing. Ik heb begrepen dat hier onenigheid over is geweest en je jezelf gediscrimineerd voelt. Dit vind ik echt heel jammer, ik kan je met mijn hand op het hart zeggen dat wij jou absoluut niet afgewezen hebben op basis van politieke voorkeur. Wij staan ervoor dat iedereen zijn eigen 'ik' kan zijn, wie je ook bent en waar je ook voor stemt.

De recruiter heeft meerdere malen contact met je gezocht, maar hij vertelde mij dat je hier niet op hebt gereageerd. Balen! Wij willen dit graag met je bespreken en je nog steeds helpen met je zoektocht naar een leuke baan.

Groetjes,
Linda
YoungCapital Webcare

Heeft op 18 maart 2019 om 10:51 geantwoord

Hoi Linda,

Dank voor je reactie! Helaas is het zo dat er zeker is geselecteerd op politieke voorkeur, op basis van de persoonlijke ervaringen van de betreffende recruiter - deze stagiair bleek niet in staat om een professionele houding op te stellen door te denken namens de werkgever in kwestie op basis van capaciteiten welke noodzakelijk zijn voor de functie. Het is jammer dat de recruiter in kwestie hier niet open over is, maar zich verschuilt achter hetgeen dat politieke uitingen 'niet fijn zijn' (ps: wat heeft dit met de functie zelf te maken?).

Ik heb mijn gegevens conform de AVG uit het systeem van YoungCapital laten verwijderen, omdat ik mij niet verbonden voel met jullie beleid.

Afsluitende groet,
Max

Bericht van YoungCapital

4 dagen geleden - Hoi Max, Jammer dat je dit gevoel toch blijft houden, ik kan je namelijk écht garanderen dat je niet bent afgewezen op basis van politieke voorkeur. We zouden het toch graag nog een keer met je willen bespreken, zodat beide kanten elkaar uiteindelijk beter begrijpen. Mocht je hier voor openstaan, dan kan je altijd contact opnemen met de vestiging of met de recruiter. We vinden het jammer dat je jezelf niet meer verbonden voelt met YoungCapital. Dat kan gebeuren, het is natuurlijk helemaal aan jezelf waar je uiteindelijk wil gaan werken of niet. We willen je heel veel succes wensen met de zoektocht naar een leuke baan. Mocht je jezelf nog bedenken, dan weet je ons te vinden. Groetjes, Linda YoungCapital Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door 155692