Klacht: Uitbetaling van het Vakantiegeld

op 16 januari 2020 over YoungCapital in de categorie Vacaturesite

Sinds 13 december 2019 niet meer werkzaam bij young capital en tot op heden nog geen vakantiegeld ontvangen. Als je ze belt weet nooit iemand wat van maar een ding hebben ze allemaal in gemeen aan de telefoon: “het zeggen dat je moet wachten en dat het automatisch door het systeem overgemaakt zal worden”. De ene zeg van het duurt 6 weken, de andere zeg 8 weken en anderen zeggen pas in juni. Doet een computer of een systeem hun boekhouden soms? Houd geen levende wezen de administratie bij young capital? Wie zit achter dit “regel” en is het legaal dit praktijk? Het gaat niet om een vet pot, waarom moet het zolang duren? Daar hebben ze nooit een antwoord voor. Het is allemaal belachelijk geworden. Het is geen kado of lening wat ik vraag, het is mijn opgebouwde vakantiegeld waar ik recht op heb en toch doen ze zo moeilijk. Dit heb ik nog nooit mee gemaakt of van gehoord dat een uitzendbureau dit zomaar mag doen en ben zelf aan het overwegen om gerechtelijk stappen te ondernemen als mijn vakantiegeld niet snel overgemaakt word.

Ik wil mijn vakantiegeld ontvangen. Ik vind dat ik lang genoeg gewacht heb. Ze zullen zeker niet falliet gaan als ze mijn vakantiegeld uitbetalen en ik denk ook niet dat ze moeten sparen om mij uit te betalen want young capital is een internationaal bedrijf die goed omzet draait.

4 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar YoungCapital over deze klacht.

4 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door YoungCapital in behandeling genomen

4 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat YoungCapital een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

YoungCapital

Heeft op 16 januari 2020 om 20:43 geantwoord

Hoi Federico, wat vervelend om te horen dat je zo ontevreden bent. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je steeds wat anders te horen krijgt over je vakantiegeld. Het duurt inderdaad even voordat je het binnen hebt, na het einde van je contract. De reden daarvoor is dat tussen de beëindiging van het contract en de uitbetaling van je vakantiegeld tijd zit voor eventuele correcties die nog plaats moeten vinden. Dat is natuurlijk niet altijd het geval, maar daar rekenen we wel altijd wat tijd voor.
Nu komt je vakantiegeld 6 weken na de beëindiging van je contract. Ik heb het nog eens voor je nagekeken, je laatste werkdag was inderdaad op 13 december, waarna je contract op de eerstvolgende maandag, 16 december, is gesloten. Je kan er dus vanuit gaan dat je vakantiegeld in de week van 27 januari (week 5) wordt uitbetaald. Als je hier nog vragen over hebt, kan je die altijd even mailen naar webcare@youngcapital.nl.

Heeft op 17 januari 2020 om 11:48 geantwoord

Mijn mening over de oplossing is als volg: Er is geen oplossing aangeboden. Het is leuk dat uitgelegd word waarom hun mij laten wachten maar bieden geen oplossing, nog 2 weken lekker laten wachten is het enige wat ze bieden. De eventuele correcties waar zij erover hebben konden ze al zien als iets moest gebeuren. Daar is geen 6 weken voor nodig. Ik heb al genoeg gewacht en hun genoeg tijd gehad. Beste oplossing zou zijn om te zeggen dat zij volgende week de vakantiegeld uit gaan betalen.

Bericht van YoungCapital

3 dagen geleden - Bedankt voor je reactie. Ik snap dat je je uren zo snel mogelijk wil ontvangen maar dat gaat helaas niet. De periode van 6 weken is standaardprocedure en dit kan niet versneld worden. Je uren zullen automatisch in de week van 27 januari uitbetaald worden.

Alle klachten die gemeld zijn door fubm