Klacht: Xbox support is een puinhoop, en de telefonische helpdesk waardeloos

op 03 september 2018 over Microsoft in de categorie Software

Ik werk met klanten die problemen hebben met elektronische apparatuur. Vandaag had ik het volgende probleem:
De klant kan niet meer in het Xbox One account. Dit is een account met als ingestelde leeftijd ver volwassen. Wanneer ik op de Xbox inlog, krijg ik de melding om in te loggen met het account van mijn ouders. Wanneer ik met het ‘volwassen’ account opnieuw inlog, krijg ik dezelfde melding, en zo blijf ik in een oneindige cirkel.
Ik heb alle supportpagina’s doorgespit. Hier is nergens duidelijke informatie te vinden. Ten einde raad heb ik de Xbox support gebeld.
Ik kreeg een man aan de lijn die nauwelijks Nederlands sprak. Ook al heb ik haarfijn uitgelegd wat het probleem was, de man heeft mij tot 4x toe gevraagd wat nou precies de probleem was. Uiteindelijk besloot hij dat ik maar gewoon screenshots moest mailen van de meldingen. Ik zou een mail krijgen om mee verder te werken. Die mail is nooit ontvangen.
Ook heb ik deze man gevraagd of het misschien te maken heeft met de nieuwe wet, de GDPR. Daarop kreeg ik het antwoord weet ik niet, moet je op internet opzoeken. Belachelijk. Meneer kon me ook niet doorverbinden met iemand die wél verstand heeft van de wet binnen Microsoft, en die wat voor effect dit heeft op het account.

De klant zit nu dus met een geblokkeerd Xbox account, een heeft mij al voor een aantal uur moeten betalen. De klant kwam er zelf niet uit met Xbox, wat ik begrijp. Belachelijk dat dit zo’n probleem is, en dat Xbox niet capabel is om fatsoenlijk te helpen. Dit is echt de meest slechte support waar ik ooit contact mee heb gehad.

Ten minste wil ik dat Microsoft dit probleem oplost voor de klant. Ook zou het niet misstaan om de support-pagina's m.b.t. dit probleem te verduidelijken. Ten slotte lijkt het me op zijn plaats om een deel van de kosten die de klant bij mij heeft gemaakt te vergoeden, i.v.m. de incompentente support, waardoor de klant genoodzaakt was om contact met mij op te nemen.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Microsoft

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Microsoft nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Thomas0000