Klacht: Worst case scénario Freecamp en Vakantieveilingen

op 20 juli 2017 over Vakantieveilingen.nl in de categorie Vakantie Veilingen

Een veiling gewonnen voor 65 euro, om een weekje last minute te gaan kamperen in een luxe rétro gent met Freecamp.
Onmiddellijk betaald en geboekt. Maar ai ai oei oei, gewenste datum die in veiling staat niet meer beschikbaar. Gebeld naar Klant en dient en niets aan te doen! Halfuurtje nagedacht, valantieplannen helemaal overhoop gesmeten om een andere week te gaan als plots bij de tweede poging om te boeken … de datum die we aanvankelijk wenste toch terug beschikbaar bleek. Wat een mirakel, onmiddellijk geboekt, andere campings waar we net mee onderhandeld hadden om plannen aan te passen terug opgebeld en genieten van het idee, “eindelijk zijn onze vakantieplannen rond”. Of toch niet? De volgende dag omstreeks 17 uur duikt een mailtje op in de postbus van Freecamp. Beste kan u ons even opbellen!
Ik denk bij mezelf wow wat een knappe organisatie ze hebben dan toch iets gedaan met mijn telefoontje naar de klantendienst maar hebben nog niet door dat het probleem reeds opgelost is. Daags nadien omstreeks 16 uur bel ik op. “Mijnheer Dingemans?” Klinkt het aan de andere kant van de lijn. Ik antwoord: “Ja dat ben ik!” Waarop de persoon vervolgt: “We hebben u geld terug gestort. ”
Euh ok, maar ik wil mijn geld helemaal niet terug, ik wil aanstaande vrijdag met mijn dochtertje van 5 en zwangere vrouw op reis kunnen vertrekken. Na een Lang onvriendelijk gesprek en de wa hop nabij stel ik: “Desnoods ben ik bereid zelf een tent mee te brengen” en ik lach. Zegt de man aan de andere kant dat hij dit ongepast vind. En dus leg ik uit dat ik lach uit pure miserie en ik het op prijs zou stellen moest er een oplossing komen. Men ging kijken. Ondertussen lees ik de algemene voorwaarden en tot mijn grote verwondering staat hier in dat de aanbieder kan annuleren de eerste werkdag na de boeking voor 16 uur. Gered denk ik dit is niet gerespecteerd. Immers een mailtje om 17 uur met: “kan u ons even bellen” is geen tijdige annulatie. Ik beslis dus dit ook nog even vriendelijk op mail te zetten en aan te dringen om aub een oplossing te vinden. Nog geen 10 min later krijg ik een boze mail terug ” we hadden afgesproken dit per telefoon te regelen en u houdt zich hier niet aan, ik heb vakantie Veilingen gevraagd de veiling te annuleren.” Ik bel dus terug op en zeg dat ik toch het recht heb een vriendelijke mail te sturen waarin ik voor mezelf op kom. De man noemt me onbeleefd en hangt op. iedere poging tot contact wordt vervolgens afgeblokt. Dan maar naar vakantie Veilingen bellen. Ik doe mijn verhaal en er wordt gereageerd dat de veiling helemaal niet geanuleerd werd. Men vraagt mij ook Alle mailverkeer en voorwaarden door te sturen opdat zij een gesprek met de aanbieder kunnen voeren. Ik denk ondertussen er is nog hoop en gelukkig maar, als tussenpersoon is vakantie Veilingen immers wel verantwoordelijk om ermee op toe te zien dat je de dienst vermeld op de voucher ook effectief ontvangt. Hoe loopt dit af? De volgende ochtend ontvang ik reeds een antwoord: “wij hebben de veiling geanuleerd en u rekening geblokeerd tot u begrijpt dat u geen herroepingsrecht heeft. Ik bel op om te vragen wat dit wel mag betekenen. Ook vraag ik om een verantwoordelijke te mogen spreken. De tele-onthaler is duidelijk verveeld, maar wat ik ook probeer de verantwoordelijke wil duidelijk het gesprek niet zelf voeren. Op 3 dagen van onze vakantie zitten we dus aardig met de handen in het haar. Toch bedankt aan vakantie Veilingen en freecamp. Immers het avontuur is nu al begonnen en daar betaal je deze mensen toch voor, niet dan?

Als we een Alternatief aangeboden krijgen om nu zaterdag rustig op vakantie te kunnen vertrekken en eventueel een vergoeding voor alle tijd, last en telefoon kosten die dit vehaal met zich brachten te vergoeden.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vakantieveilingen.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vakantieveilingen.nl in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vakantieveilingen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vakantieveilingen.nl

Heeft op 20 juli 2017 om 14:13 geantwoord

Beste meneer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht.

De laatste dagen is er meermaals contact met u geweest in verband met de problemen met het boeken en daarna de annulering. Alles is verteld en uitgelegd dat wij hier niets aan kunnen doen en dat verdere communicatie hierover niet meer plaats vind.

Wij sluiten daarom deze klacht en gaan hier inhoudelijk ook niet meer op in.

Larissa-Webcare VV

Alle klachten die gemeld zijn door Ca suffit