Klacht: Woonpas geactiveerd

op 05 juli 2012 over Woonnet rijnmond in de categorie Woningcorporaties

Sinds 2001 heb ik een woonpas, deze heb ik geruime niet geactiveerd waardoor ik mijn inschrijving ben verloren, dit gedeelte is helder voor mij.
In 2010 heb ik mijn pas opnieuw geactiveerd en adresgegevens gewijzigd. Vorig jaar heb ik nog inkomensgegevens gewijzigd. Dus afgelopen 2 jaar is mijn woonpas actief gebruikt. Nu ben ik met spoed op zoek naar een woning, heb inmiddels ook een urgentie verklaring gekregen, dus reageer op alle woningen die mij aanspreken. Op de reguliere woningen (dus niet binnen mijn urgentievoorwaarden), zag ik dat ik continue onderaan de lijst werd geplaatst, na contact opgenomen te hebben met Woonstad, werd mij verteld dat mijn woonpas geactiveerd is op 1feb2012! Mijn compleet onduidelijk waarom dit is gebeurd. Ik kreeg te horen dat dit besluit door woonnet is genomen, omdat ik verhuisd was. Dat klopt, maar tevens heb ik een adreswijziging doorgegeven en ben ik gaan zoeken naar woningen. Verder kon niemand mij helpen aan de telefoon, er werd mij gezegd dat ik een brief kon sturen, maar adres was niet bekend, geen telefoonnummer, geen email adres, is anno 2012 niet te begrijpen… Mijn woonpas is geactiveerd in april 2010, dus dit moet ook gehandhaafd blijven. Graag met spoed een reactie.

Mijn woonpas met spoed activeren vanaf de datum van activering, dus april 2010.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Woonnet rijnmond in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Woonnet rijnmond een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Woonnet rijnmond

Heeft op 18 juli 2012 om 15:56 geantwoord

Woningzoekenden schrijven zich in bij Woonnet omdat zij op zoek zijn naar een nieuwe woning. Wanneer je nu een woning bewoont die vrij komt als je verhuist noemen we je “doorstromer”. Op het moment dat je een nieuwe woning accepteert wordt je inschrijving beëindigd, je bent immers geholpen. Natuurlijk kun je je direct opnieuw aanmelden als je verder op zoek wil naar een nog fijnere woning. Dan begin je opnieuw inschrijfduur op te bouwen.

Als je als doorstromer ingeschreven staat bij Woonnet en je verandert je woonadres gaat Woonnet Rijnmond er van uit dat je een nieuw huis hebt gevonden en wordt de inschrijfduur weer op nul gezet. Woonnet biedt je de service dat je woonpas gewoon blijft bestaan (je hoeft je dan niet weer opnieuw aan te melden). Dat is hetzelfde als wanneer je je opnieuw zou aanmelden.
Bijvoorbeeld: De woningzoekende heeft zich op 3 april 2007 ingeschreven met als woonadres West-Indischekade 165 in Groningen. Vervolgens wordt er op 7 juli 2009 een nieuw woonadres opgevoerd: Schoterweg 50R in Haarlem. De inschrijfdatum is toen door Woonnet gewijzigd in 7 juli 2009.

Het woonadres wordt op 22 november 2011 weer aangepast: Baarsveen 545 en de opgegeven vestigingsdatum is 1 maart 2011. Ook hier geldt dat wanneer er een nieuw woonadres wordt opgevoerd, de inschrijfdatum wordt aangepast naar de datum waarop het nieuwe woonadres wordt opgevoerd.

Woonnet Rijnmond is de gezamenlijke website van de corporaties in de stadsregio Rotterdam. Woonnet Rijnmond is een platform van deze corporaties en heeft daarom geen eigen contactgegevens. Voor vragen over het woningaanbod, inschrijven, woonpassen, inschrijfduur en dergelijke kunt u bij de aangesloten corporaties terecht. U kunt de contactgegevens vinden op https://www.woonnet-rijnmond.nl/hoe-werkt-het/woonnet-rijnmond (contact met de corporaties, links).

Wij wensen u veel succes bij het vinden van een woning.

namens de samenwerkende corporaties
aangesloten bij Woonnet Rijnmond

Alle klachten die gemeld zijn door patriciawildenburg