Klacht: Wonderbaarlijke verdwijning van 6000 mb uit bundel mobiele telefoon

op 11 april 2020 over KPN Mobiel in de categorie Mobiele Telefonie

Vrijdag 21 februari 2020, 18.57 uur
Ik gebruikte de persoonlijke hotspot van mijn mobiele telefoon om op mijn computer te internetten. Bezocht de ABN-AMRO-site en las dat de site werd ‘onderhouden’. Op het scherm kwam een ronddraaiende cirkel te zien. Tegelijkertijd hoorde ik een ’ping’, nog een ‘ping’ en nog een ‘ping’. Op mijn telefoon was te lezen dat binnen een minuut 50%, 75%, 100% internet-tegoed van mijn bundel was verbruikt (3051 mb).

Donderdag 2 april 2020, 15.00 uur
Ik gebruikte de persoonlijke hotspot van mijn mobiele telefoon om op mijn computer te internetten. Bezocht de ABN-AMRO-site: https:www.icscards.nlabnamroproductenapp?utm_sourcepromotie_icsutm_mediummailutm_campaign…X7bK9kgKAu39uVj5sn5160
eTHDNyCmiLrupQp%2BewEOlduaZRAcIIPjKDBsTvyk02_W5qR25uc2Go5pWBPi91rAm
Tegelijkertijd hoorde ik een ‘ping’. Op mijn telefoon was te lezen dat 50% van mijn totale internet-tegoed was verbruikt (meer dan 2500 mb).

Donderdag 2 april 2020, tussen 15.00 en 18.00 uur
Bij KPN vertelden zij mij dat KPN alleen maar het doorgeefluik van internetmogelijkheden was en dat ik toch echt met ABN-AMRO contact moest opnemen.

Overwegende:
– Zowel ABN-AMRO als KPN vertelden mij dat de ene site meer mb’s gebruikt dan de andere.
Dat vond ik wel een open deur intrappen. Natuurlijk weet een bundel-gebruiker welke sites hij beter niet kan bezoeken omdat de mb’s dan wegvliegen (youtube, video-conferenties).
Maar informatie-pagina’s raadplegen op een site zonder in te loggen vraagt toch niet veel mb’s ?
– Ik heb al jaren een bundel met 5 Gb waar ik ruim mee uitkom (meestal gebruik ik 2 tot 4 Gb per maand). En altijd gebruik ik de hotspot van mijn mobiele telefoon om op mijn computer te werken.
– In deze tijden van coronavirus ben ik zuinig in het gebruik van mijn bundel. Het is een belangrijke mogelijkheid om kontakt te onderhouden met familie en kennissen Het is dus extra zuur dat op de tweede van de maand mijn bundel meer dan gehalveerd werd.
Inmiddels is mijn bundel geheel gebruikt en kan ik 3G kosteloos gebruiken, maar voor het laden van de krant op maandag (niet de dikste krant) kan ik een kwartier uittrekken.Ook het downloaden van bijlagen van email-berichten is nauwelijks mogelijk. Extra mb’s bijkopen kost per 1000 mb 7,99 euro.

KPN zou kunnen nagaan hoe het mogelijk is dat in luttele seconden 3000 mb worden ‘geconsumeerd’.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN Mobiel

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN Mobiel nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Martje 2A