Klacht: WML, onbeschoft, klantonvriendelijk en hebzuchtig. Was er maar een andere waterleverancier..

Familie SK te R. op 06 mei 2013 over wml limburg in de categorie Waterleidingbedrijf

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Omdat onze andere klacht te lang werd, hier even het vervolg.
Dit is het eerste deel:

Klacht WML. Onbeschoft incassobureau, maar WML blijft bij standpunt en weigert tegenmoetkoming en hangt gewoon de telefoon op.

Mensen, zorg dat u bij dit bedrijf nóóit een dag te laat bent met betalen. Want dan grijpt WML hun kans en zullen ze u met plezier uitzuigen. Een dag te laat is namelijk direct 40 Euro en 0,07 cent extra betalen. Zonder pardon. Ook al heeft u de acceptgiro al eerder op de post gedaan, maar komt de betaling net iets te laat binnen, daar hebben hun geen boodschap aan. Ze schakelen namelijk direct een incasso bureau in.
Of u dat geld gemakkelijk kunt missen of niet, zal WML ook niets interesseren. En klantvriendelijkheid, daar hebben ze ook nog nooit van gehoord. Leidinggevenden noemen ze dat wat daar werken…..laat me niet lachen. In de supermarkt krijg je nog betere service!

Mensen kunnen ons verhaal in deel 1 lezen. Tot heden hebben wij nog geen enkele oplossing van WML mogen ontvangen. Wij zijn alleen maar onbeschoft behandeld zonder enig respect.
Nu hoorde wij vandaag van Intrum Justitia, dat WML een vervolg traject tegen ons in wil gaan zetten. Met andere woorden, nog meer proberen uit te zuigen. Dit maakt ons echt woest. Normaal zouden we ook echt niet zoveel tijd besteden aan een negatieve ervaring, maar wat dit bedrijf doet kan gewoon echt niet door de beugel, en we weigeren om daar onze mond over te houden.

*Wist u dat WML het enige bedrijf is dat direct 40,07 in rekening brengt wanneer de betaling iets te laat binnen komt? Wat dat betreft kunnen ze een voorbeeld nemen aan CZ, die weten tenminste wat klantvriendelijkheid is. Kom op zeg, 40,07 cent voor één dag te laat betalen? Hoe hebzuchtig kan iemand zijn? Dat er extra kosten bij kunnen komen is op zich nog wel begrijpelijk, maar 40,07?? Ze moeten zich aan hun hoofd voelen..Ik hoop ook dat de regering hier duidelijke afspraken over gaat maken, want dit kan echt niet.
* Wist u dat WML op dit moment 40.000 brieven bij Intrum Justitia heeft liggen, allemaal met vorderingen voor klanten die één dag of meer dagen te laat waren met betalen. 40.000 x 40,07 cent, reken maar uit….dat is gemakkelijk geld verdienen.

De reden dat WML zo onbeschoft is, en dat ze torenhoge kosten in rekening brengen, moge wel duidelijk zijn. Zo lang zij de enige leverancier van water zijn hier in Limburg, zullen ze zich zo blijven gedragen. Onvriendelijk, klanten de telefoon ophangen wanneer ze daar zin in hebben, hebzuchtigheid en ga zo maar even door.
Zodra er een andere leverancier van water zou komen, zou WML zich dit gedrag niet meer kunnen veroorloven. Dan hebben mensen namelijk een keuze. En ik ben er 100% van overtuigd dat als u op dezelfde manier behandeld zou worden door WML als wij, u er niet lang over hoefde na te denken om over te stappen.

Verder heb ik de naam van de mevrouw die zo onbeschoft was, en zogenaamd een leidinggevende is, ook nog ergens liggen. Die zal ik openbaar maken in de loop van aankomende week, als ik hem gevonden heb. Een mens met een hart van steen, totaal geen begrip en alleen maar doorratelen over geld. En vervolgens doodleuk een einde aan het gesprek maken omdat ze er geen zin meer in had.

Wij verwachten verder niet dat WML hier nog iets aan gaat doen, daarvoor zijn ze veel te gierig en hebzuchtig. En gaat hun alleen maar om geld. En nu willen ze een procedure tegen ons gaan starten, Ze doen maar. Met hun gedrag hebben ze ervoor gezorgd dat wij WML verafschuwen en op dit moment echt een hekel hebben aan dit bedrijf om de manier waarop het met klanten omgaat. Wij zullen ook nergens meer aan meewerken mochten ze eens aan huis moeten zijn voor werkzaamheden of iets dergelijks. WML komt er bij ons niet meer in.

Wij hebben alle rekeningen voldaan, alleen die belachelijke 40,07 niet. En nu wil WML daarvoor een procedure gaan starten. Zegt genoeg over hun lijkt ons. En voor ons is dit ook voldoende reden om in de toekomst nergens meer aan mee te werken wat betreft WML. Waarschijnlijk zullen we dus nu voor de rechtbank moeten komen, en sommigen zullen misschien denken – betaal dat gewoon, ben je er vanaf. Maar dat is precies wat WML wil, mensen uitzuigen. Profiteren op een achterbakse manier. Echt waar, ik geef die 40,07 nog liever aan een goed doel.

In ieder geval, moge dit een waarschuwing zijn dat u altijd uw rekeningen op tijd betaald bij WML om dit soort praktijken te voorkomen. Om te voorkomen dat u behandeld wordt als een stuk vuil aan de telefoon. Respectloos en onbeschoft.

Wij hebben onze ervaring met WML nu openbaar gemaakt en wij hopen dat meer mensen dit zullen doen.
Laat jullie niet intimideren, maar vertel wat er aan de hand is. Ik weet zeker dat er meer mensen zijn met een soortgelijke ervaring, vooral nu wij weten dat er zo’n 40.000 brieven bij Intrum Justitia liggen, voor 40.000 klanten. Allemaal met een verzoek om 40,07 te betalen…

Gewenste Oplossing:

Oplossing? Ik denk dat WML daar al tijd genoeg voor heeft gehad. Maar ze hebben ervoor gekozen om ons te negeren. Ze hebben niet één keer gekeken voor een oplossing. Dat wij zo\'n slechte behandeling hebben gehad, maakt hun ook niets uit.
De enige juiste oplossing zou zijn een tegenmoetkoming of kwijtschelding van 40,07, plus welgemeende excuses. Dat zou ons ongenoegen misschien enigszins verminderen.
Alleen, ik ben bang dat je dit niet kunt verwachten van een bedrijf wat fatsoen op de laatste plaats heeft staan. Mocht er wel een oplossing komen, zullen wij dat uiteraard ook even vermelden, maar daar gaan wij eerlijk gezegd niet meer van uit. Het vertrouwen is weg.
Het moge duidelijk zijn dat de verstandhouding hier tussen WML en klant (wij) ernstig verstoord is.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over wml limburg

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar wml limburg over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over wml limburg nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door wml limburg in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat wml limburg een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

wml limburg

Heeft op 05 juni 2013 om 16:14 geantwoord

Geboden Oplossing:

Wij hebben op 21 febr 2013, 22 febr 2013 en 25 februari 2013 telefonisch contact gehad met de klant en doorgegeven dat klant de rekening te laat betaald heeft en de kosten terecht zijn en wij hier dus niets aan gaan doen. Ook geven wij geen financiele compensatie, want als de factuur op tijd betaald was voor de vervaldatum was er niets aan de hand geweest
Klant moet kosten betalen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van wml limburg beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door