Mijn Klacht:
Zonet een gesprek gehad met een leidinggevende van WML. In het begin verliep dit gesprek netjes, maar uiteindelijk voelde ik me erg onbegrepen en namen de frustraties toe toen WML weigerde mij tegenmoet te komen en toen de leidinggevende vervolgens de telefoon ophing waardoor ik me als klant zeer ongewaardeerd en beledigd voelde.
Wij hebben onze rekeningen altijd netjes betaald. Wegens omstandigheden, is ons dat afgelopen maand ontschoten waardoor we later waren met betalen.
Wij dachten zelf dat de acceptgiro nog op tijd op de post was gegaan, maar volgens WML was de betaling pas in Februari bijgeschreven wat dus te laat was. Dit heb ik nagekeken en inderdaad bleek de betaling pas in Februari verwerkt te zijn. Ik weet niet hoe dit heeft kunnen gebeuren, maar goed, dat is onze verantwoordelijkheid. Hadden we maar eerder moeten betalen.
Dus nadat we betaald hadden lag er een incassobrief van Intrum Justitia op de mat met 40,07 incassokosten waarvan 0,07 cent rente.
We wisten eerst niet beter dan dat de WML rekening al betaald was, en dachten dat de brief en de betaling zich misschien gekruist hadden.
Bij het eerste telefoontje van Intrum Justitia dit ook uitgelegd aan hun, maar vervolgens kreeg mijn partner een zeer onvriendelijk telefoontje en werd gewoon afgeblaft en daarna werd de verbinding verbroken. Mijn partner belde onmiddelijk terug om ook zijn zegje te kunnen doen, maar kreeg dezelfde vrouw aan de telefoon die zodra ze zijn stem hoorde, de hoorn er weer opgooide.
Opnieuw contact opgenomen met IJ, situatie uitgelegd en ook gezegd dat we een klacht gingen indienen en dat we eerst het e.e.a. met WML wilde bespreken. IJ scheen zich niet druk te maken over hoe een van hun medewerkers mijn partner te woord gestaan had, maar gaf wel aan een notitie te zullen maken dat we eerst contact zouden opnemen met WML. Echter, de dagelijkse telefoontjes van IJ gingen gewoon door, waardoor de frustratie bij mijn partner ook toenam, vooral omdat we momenteel andere minder prettige zaken aan ons hoofd hebben.
Vandaag nam een leidinggevende van WML contact met ons op, nadat een andere medewerker van WML eerder aangaf niets voor ons te kunnen betekenen.
De leidinggevende vertelde mij dat ze de klacht ging onderzoeken over IJ en dat ik daar nog iets van zou horen.
Zoals ik al dacht, was er aan die 40 euro niets meer te doen, die zouden toch betaald moeten worden. Ook een uitzondering werd niet gemaakt toen de hele situatie uitgelegd werd. Dat vond ik jammer maar ik kon het enigszins nog wel begrijpen, aangezien wij zelf te laat waren met betalen en de betaling te laat binnen bleek te zijn.
Toen ik voorstelde om dan met de betaling nog even te wachten totdat de uitslag van de klacht er zou zijn (want misschien zou er dan toch nog iets gecompenseerd kunnen worden gezien de situatie), weigerde de leidinggevende. Vanaf dat moment voelde ik me erg onbegrepen en kwam het bij mij zo over dat het allemaal alleen maar om geld draaide en dat ik helemaal niet gewaardeerd werd als klant. Dit kwam ook doordat de leidinggevende doodleuk zei dat als ik van IJ af wilde komen, ik maar gewoon moest betalen.
Opnieuw offerde ik de suggestie om even af te wachten met de betaling totdat de klacht behandeld was om te kijken of daar nog niets uit zou komen, maar ik moest maar gewoon direct betalen en de rest moest ik dan maar uitzoeken met IJ. Lekker gemakkelijk…
Ik had haar ook al gewezen op het feit dat er heel veel klachten over IJ op het internet staan, maar ik betwijfel of ze er echt iets mee gaat doen.
Ik voelde me erg onbegrepen ook omdat ze me op geen enkele manier tegenmoet wilde komen en het leek erop dat het alleen maar om geld draaide.
Uiteindelijk kwam ik geen stap verder, de frustraties namen toe terwijl de leidinggevende bij haar standpunt bleef. Ze wenste me vervolgens een prettige dag en hing toen gewoon op ondanks dat ik nog niet uitgesproken was.
Ja, wij waren te laat met betalen dus die 40,07 kunnen we dan nog wel begrijpen. Maar nadat wij zo behandeld zijn geworden, kan er best een compensatie inzitten naar onze mening. Verder zijn wij altijd op tijd geweest met betalen, zoals WML ook in de computer kan zien. Wij verdienen het dan ook niet om op deze manier behandeld te worden.
Mijn partner is laaiend op IJ en dat WML zo reageert, ikzelf ben merendeels teleurgesteld en voel me niet gewaardeerd als klant.
Natuurlijk heeft een bedrijf een incassobureau nodig, maar is het dan zoveel moeite om een beschaafd incassobureau in te schakelen? Ik geloof dat geen enkel incassobureau zoveel klachten heeft als Intrum Justitia. Google de naam maar en oordeel zelf.
En dan de leidinggevende van WML die er zich heel gemakkelijk vanaf maakte, is het nodig om de telefoon op te hangen terwijl de klant duidelijk teleurgesteld is? Was het nu zo moeilijk om een paar dagen uitstel te verlenen en de uitkomst van de klacht even af te wachten?
Is dat nu klantvriendelijkheid? Ik had meer verwacht van een leidinggevende…
Gewenste Oplossing:
Ik weet het eigenlijk niet meer. Ben ontzettend teleurgesteld in WML en IJ. Het gesprek met de leidinggevende begon netjes, maar eindigde erg teleurstellend.
Ik begrijp heel goed dat er kosten bijkomen als iemand te laat heeft betaald, maar in deze situatie zou ik het wel zo netjes vinden als er een compensatie zou komen (bv dat niet het gehele bedrag van 40,07 voldaan hoeft te worden), omdat wij zo behandeld zijn geworden. Als daar dan ook nog welgemeende excuses bij zouden komen, zou ik me in ieder geval wat meer gewaardeerd en serieus genomen voelen als klant.