Klacht: windows 7 illegaal

op 19 december 2012 over Microsoft in de categorie Software

ik heb een computer gekocht bij Medion 3 jaar terug,
goede computer geen klachten gehad maar nu na 3 jaar krijg ik een melding dat windows 7 illegaal op mijn computer staat en kan ik geen updates enz meer krijgen.
Windows 7 stond al op mijn computer geinstaleerd toen ik hem kocht.
Ik heb microsoft gebeld deze konden niets voor mij doen ?

nieuwe windows of ophouden met mij te beschuldigen dat ik een illegale versie van windows heb, dus hij moet weer geactiveerd worden

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Microsoft in behandeling genomen

Bericht van Microsoft

6 jaren geleden - Beste heer van Rijsdam, Als de bestanden die betrekkingen hebben op de activatie beschadigd zijn kan het zijn dat deze pc gaat activeren. Dit is bij een OEM pc niet de bedoeling. Die zijn van te voren al geactiveerd en opnieuw activeren gaat problemen geven. Gezien het om een Medion computer gaat betreft het een OEM pc (voor geïnstalleerd bij aflevering). Windows moet dus worden hersteld. Dat kan soms met checkdisk en system file checker maar natuurlijk ook met de door Medion meegeleverde herstel opties zoals de herstel partitie of DVD die al dan niet zelf gebrand dient te worden. Ook virussen kunnen zorgen voor dergelijke problemen. Scan de pc daarom ook eens met een up-to-date virus scanner. Voor checkdisk en system file checker kunt u kijken op de onderstaande links: Check Disk: http://support.microsoft.com/kb/2641432/nl System File Check: http://support.microsoft.com/kb/929833/nl MVG, Marc

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Microsoft een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door peter van rijsdam