Klacht: Wij hebben weer gebeeld, geen signaal

op 04 september 2016 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1

na het aanzetten van TV , krijgen wij de melding geen signaal.
Wat wij ook proberen, het wordt niet anders.
Balen, dit is de derde keer in 2 maand tijd. drama
Wij hebben een schotel.
Wij betalen elke mnd 20 euro, waar u mee verdiend, en wij hebben er niet s aan.

als het direct hersteld, of bericht komt wat wij moeten doen , om beeld te krijgen.
En niet moeten bellen, waar voor wij voor gesprek een euro en de belkosten moeten betalen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Canaldigitaal over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

Bericht van Canaldigitaal

3 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw Drost, Tot mijn spijt lees ik dat u al voor de derde keer in korte tijd geen beeld heeft. Dit zou natuurlijk niet mogen gebeuren en het is dan ook zaak om te achterhalen waar de problematiek ontstaat. Ik zie in ons systeem dat u gebruik maakt van een decoder met ingebouwde smartcard. Hierbij is het van cruciaal belang dat u nog beeld heeft op twee, vrij te ontvangen, controlezenders; 14 (CD Info & Nieuws) en 76 (TV Drenthe). Hierbij zijn er een aantal mogelijkheden: - Wanneer u op een van deze zenders geen beeld heeft, staat uw dubbele ontvangstkop niet goed uitgericht. - Wanneer u op allebei deze zenders geen beeld heeft, staat uw gehele schotel verkeerd uitgericht. -Heeft u op allebei deze kanalen beeld, activeren wij uw zenderpakket vanuit hier. Daarbij is het van belang dat u de televisie een uur lang op kanaal 14 laat staan, zonder te zappen. Hierna zult u weer beeld hebben, op alle Nederlandse kanelen, die in uw abonnement zijn opgenomen. Graag verneem ik, wat u aantreft op de televisie. Aan de hand van deze signalen, kan er een verdere analyse plaatsvinden. Met vriendelijke groeten, Alexander Webcare CanalDigitaal

Canaldigitaal

Heeft op 16 september 2016 om 13:43 geantwoord

Geachte heer/mevrouw Drost,

Tot op heden hebben wij nog geen reactie mogen ontvangen op ons eerdere antwoord. Wij vernemen graag van u of de problemen inmiddels zijn verholpen.

Als u in de toekomst de melding geen signaal ziet adviseren wij een aantal zaken te controleren. Stel uzelf de onderstaande vragen om de oorzaak te achterhalen.

1 - Als u op de afstandsbediening van de decoder op de toets 'menu' drukt ziet u dan het menu van de decoder in beeld? Als het antwoord op deze vraag 'nee' is zal u het juiste invoer kanaal dienen te selecteren.

2 - Heeft u op alle zenders de melding 'geen signaal'? Controleer dan eerst of alle kabels goed zijn aangesloten. Om zeker te zijn adviseren wij de kabels los te halen en opnieuw vast te bevestigen.

3 - Controleer de uitrichting van de schotel. Voor het juiste voorbeeld kunt u gebruik maken van onze handleiding heruitrichten schotelantenne.

Mocht u naar aanleiding van dit bericht nog vragen hebben dan horen wij dit graag van u.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Marcel Nagel
Webcare CanalDigitaal

Heeft op 26 september 2016 om 08:34 geantwoord

Alle 3 de de stappen doorlopen en nog steeds geen beeld. Alles is goed aangesloten en afgesteld. Zijn er nu helemaal klaar mee! Televisie blijft aangeven 'geen signaal' te hebben/vinden. Al weken geen beeld, waar we wel voor betalen!

Hoe wordt dit opgelost??

Alle klachten die gemeld zijn door j.drost