Klacht: wifi valt meerdere malen per dag weg, ook tv staat regelmatig stil.

op 19 juni 2021 over Caiway in de categorie Alles-in-1

Sinds december 2020 hebben wij een glasvezel aansluiting, hierbij gekozen voor Caiway.
Vanaf het begin is de wifi zeer instabiel, valt meerder keren per dag uit en moet je opnieuw inloggen.
Ook de tv staat heel vaak stil of reageert niet.
Heb hierover al meerder keren contact gehad met Caiway maar het probleem wordt niet opgelost.
Gisteren 20 juni 2021 heb ik weer gebeld met de klantenservice, nadat mijn vriendin een zakelijke vergadering had via de laptop en in 4 uur tijd de verbinding meerder malen tot nul toe terugzakte, heel vervelend als je steeds opnieuw moet inloggen.

De eerste medewerker heeft mij een speedtest laten uitvoeren, waarna ik zolang in de wacht kwam dat de verbinding werd verbroken.

De tweede medewerker liet mij ook de speedtest doen en nog wat andere handelingen, geen resultaat, weer 20 minuten in de wacht en verbinding verbroken.

Derde medewerker kwam met een wazig verhaal over storing van de slimme meter, heb dit gecheckt maar dit schijnt niet het probleem te kunnen zijn, GPRS stoort niet op Wifi signaal.(totaal ander frequentie)
Hij stelde mij voor een wifi repeater aan te schaffen bij Caiway voor een gereduceerde prijs, deze moeten we dan bekabeld aansluiten, zo ver mogelijk bij de slimme meter vandaan.
Vervolgens ging hij dit overleggen met hoofd kantoor, 30 minuten in de wacht en verbinding werd verbroken.
Hierna geen contact meer gehad, ook Caiway heeft geen actie ondernomen op het probleem op te lossen.

Medewerker vertelde mij wel dat de ingebouwde wifi router in het standaard modem van zeer matige kwaliteit is en dat dat waarschijnlijk ook een deel van het probleem is.

Hiervoor Ziggo gehad, modem en router stonden op dezelfde plaats, naast de slimme meter, nooit last gehad, altijd prima Wifi en vooral betere TV.

Kortom ruim 2 uur aan de telefoon gezeten tegen 088 tarief en geen meter verder gekomen.
Ook geen terug bel actie, mail of berichtje dat er naar een oplossing wordt gezocht, je voelt je op zijn minst gezegd bedonderd

Communicatie is hier zo in en in slecht, dat ik dan ook zeker in december, als mijn contract afloopt afscheid neem van deze aanbieder.

Mijn conclusie is dat ze het niet op kunnen lossen, want ook de tv is ver onder de maat, zou je toch denken dat als zowel Wifi als TV niet naar behoren werken het aan het binnen komend signaal moet liggen.
TV signaal heeft namelijk niets met Wifi te maken.

Vandaag maar weer eens bellen.

Als Wifi naar behoren werkt en niet wegvalt.
Tv beeld niet meer stilstaat.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Caiway over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Caiway in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Caiway een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Caiway

Heeft op 22 juni 2021 om 14:39 geantwoord

Geachte heer van den Berg,

Allereerst bedankt voor uw bericht en leuk om u net gesproken te hebben. Ik ben blij dat we nu direct wat stappen hebben kunnen zetten. Zoals we aan de telefoon bespraken en hadden gezien hebben wij ervoor gezorgd dat u zo snel mogelijk wordt voorzien van de benodigde apparatuur om uw wifi in huis te kunnen optimaliseren.

Daarnaast hebben we het ook nog even over de tv gehad en wat de mogelijke vervolgstappen voor de tv zijn.

Ik wil je vragen om hiervoor zoals besproken 3 voorbeelden te verzamelen in het volgende format:

Datum:
Tijdstip:
Zender:
Duur van storing:

Met deze voorbeelden gaan wij je ontvanger monitoren. Zodra je deze hebt mag je ze naar ons versturen op Whatsapp via 0882249111.

Een hele fijne dag verder en veel succes verder!

Amjad
Caiway Webcare Team