Klacht: wet van murphy

op 20 juli 2016 over Proassist in de categorie Verzekering - Zakelijk

Ik ben vanwege positieve ervaringen met proassist, niet ingegaan op een aanbod van Tmobile om over te stappen op hun verzekering. Ik was een tevreden klant. Nu het volgende,

Mijn telefoon (LG g3 32gb) is gevallen medio april. Kapot en dat is zwaar vervelend met een eigen zaak. Gelukkig heb ik een verzekering dus ProAssist kwam hem ophalen. Het vervangend leentoestel was dusdanig oud dat ik whatsapp via omwegen heb moeten installeren. Wifi en bluetooth deden het beide ook niet maar goed ik had er vrede mee.

Boven verwachting snel kreeg ik een melding dat het toestel gemaakt was. Namelijk binnen een halve week. Het was wel vervelend dat ik alleen een afspraak kon maken tussen 12 en 18:00 maar goed, ik had het er voor over om niet langer met dit leentoestel te hoeven bellen.

De eerste bezorger kwam ruim te laat. Het kantoor moest open blijven voor mij omdat het als bezorgadres was opgegeven. Ik zal me niet uit laten op de uiterst vreemde communicatie tussen proassist en mij. Uiteindelijk toestel ontvangen en gelijk bij het aanzetten gezien dat het scherm niet functioneert naar behoren. Toestel terug en ander leentoestel gevraagd (waarvan ook wifi en bluetooth niet werkte)

Tweede bezorgmoment hetzelfde verhaal en dit keer na een klacht, hoefde ik geen eigen risico te betalen. Wederom een late bezorger maar ik ging ervan uit dat ik nu wel mijn eigen vertrouwde toestel terug ging krijgen. En opnieuw schetst mijn verbazing dat het toestel nog altijd niet gemaakt is. Het is een zo overduidelijk euvel, dat een a-technisch persoon dit kan opmerken. Toestel wederom terug gestuurd.

We zitten inmiddels eind-juni dat ik initiatief neem over de status. Ze wisten mij te vertellen dat het toestel niet te maken viel en dat ik een nieuw kreeg. Vreemd dat ik ervoor heb moeten bellen maar goed, nieuw toestel is altijd mooi meegenomen. Ik heb twee keer (gezien mijn recente ervaringen) voor de zekerheid gemeld dat ik een afwijkend LG G3 heb verzekerd namelijk de 32gb variant. Mij werd verzekerd dat ik ook dat toestel terug ging krijgen. “met de iphones worden immers ook geen fouten gemaakt”

Bezorgmoment 3: Bezorger zoekt mijn huisadres in de plaats van mijn bedrijf dus kwam te laat. Inmiddels rekening gehouden met afwijkende beloftes had ik de rest van de avond vrij genomen. Ik geef het leentoestel terug en omdat ik de bui al voelde hangen vroeg ik voor het invullen van het papierwerk of ik de verpakking mocht inspecteren. Waarvoor ik bang was en wat ik al verwachtte, het verkeerde toestel was bezorgd. Telefoontje van bezorger naar bedrijf baarde mij nog meer zorgen omdat zijn collega binnendienst hem vertelde dat ik het standaard type had verzekerd. Na wat belwerk gelukkig gelijk gekregen mbv kassabon.

Oud toestel kon niet meer besteld worden en ik kreeg het nieuwer type. Inmiddels niet meer blij mee want overschaduwd doordat er bij elk contact moment tot dusver – zowel telefonisch als persoonlijk – iets misgegaan is. Mij werd verteld dat het hoogstwaarschijnlijk een week ging duren voordat het binnen is. Afgelopen maandag (inmiddels medio juli) wederom gebeld om informatie te krijgen. Toestel was binnen en woensdag (vandaag) tussen 8:00 en 12:00 kon het bezorgd worden. Netjes leentoestel in doos klaargezet maar om 11:30 begon het toch krap te worden.

Een belletje naar proassist leverde op dat ze wederom het verkeerde toestel hadden ingepland en dat er niks bezorgd ging worden. Excuses dat ze niks hadden laten weten en ze kon geen enkele garantie geven wanneer ik mijn toestel ging ontvangen. Ik wacht al sinds april. Het heeft mij tijd en geld gekost.

Nu ga ik niet in op de vreemde gesprekken met pro assist waarbij echt elke keer verkeerde informatie over mij ter sprake kwam. Woonadressen van meer dan 8 jaar oud.Meerdere keren gemeld dat die gewist konden worden. Oude dossiers die als eerste werden geopend etc etc. Maakt het allemaal extra frustrerend.

Ik ben iemand die altijd relativeert en rustig kan blijven. Ik ben geen klager, schelder of schreeuwer en een ferme aanhanger van het “alles komt goed” principe. Maar bij het laatste gesprek verloor ik mijn Zen compleet. Het meest zit mij de ontzettend slechte informatie voorziening dwars. Ik voel mij voor de gek gehouden. Ik zeg niet dat het zo is, maar het voelt zo. Alsof er een keuze binnen het bedrijf is gemaakt om alle telefoonverzekerings activiteiten af te stoten.

Ik wacht nu sinds april, mei, juni, juli en nog steeds betaal ik premie. Ik neem vrede met 2 oplossingen waardoor ik klant ga blijven.

-toestel naar keuze
-waarde van toestel gestort (dan koop ik de dag van storting zelf een toestel)

oplossing waar ik tevreden mee ben maar verzekering stopzet;
-Voor vrijdag 22 juli 16:00 aanstaande een nieuw LG G4 of G5 toestel in een ongeopende verzegelde nieuwe doos.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Proassist

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Proassist nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door olavio85