Klacht: Wel verzekerd, toch rekening gekregen

op 19 september 2017 over FBTO in de categorie Verzekering

Bij mijn vrouw zijn 2 verstandskiezen getrokken. Tot mijn verbazing krijgen wij 7 MAANDEN LATER een nota. En dit terwijl wij een tandverzekering hebben die de kosten moeten dekken. Telefonisch is geen contact te krijgen met FBTO.

Wanneer FBTO fatsoenlijk telefonisch bereikbaar is, ze tijdig nota's sturen en de kosten betaalt zoals afgesproken.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar FBTO over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door FBTO in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat FBTO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

FBTO

Heeft op 19 september 2017 om 15:18 geantwoord

Beste Remco B.

Jammer te lezen dat jullie niet vooraf zijn ingelicht. De kaakchirurg had jullie moeten vertellen hoe het trekken van de verstandskiezen gedeclareerd zou worden. Verstandskiezen kunnen op 2 manieren getrokken worden.
Een gecompliceerde extractie: vergoeding vanuit de basis zorgverzekering met verrekening van je eigen risico.
Een ongecompliceerd extractie: vergoeding vanuit de module Tand.

Bij jouw vrouw was het gecompliceerde extractie. Dit houdt in dat de vergoeding komt vanuit de basis zorgverzekering en verrekend met je eigen risico.

Wij kunnen pas een verrekening van het eigen risico aan jou doorberekenen als de zorgverlener de nota bij ons declareert. Een zorgverlener mag wettelijk gezien tot maximaal 36 maanden na de behandeldatum de nota declareren. Gelukkig gebeurt dit altijd eerder.

FBTO Webcare

Heeft op 20 september 2017 om 08:53 geantwoord

Waarom krijgt deze klacht direct de status: Opgelost? Ik ben toch degene die de klacht heeft aangemaakt? Dan beoordeel ik dat lijkt me!

Dit lijkt me geen discussie FBTO. Ik heb een tandverzekering, dus er dient vergoed te worden. Het lijkt erop dat u op deze manier probeert om aan vergoeding te ontkomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Remco B.