Klacht: Wel betaald geen tickets ontvangen.

op 18 december 2015 over Tickets Nederland in de categorie Kaartenverkoop

Op 9-3-2015 heb ik €408,50 betaald aan tickets Nederland voor de vrienden van Amstel op 30-1-2016.
Tot afgelopen week waren de tickets nog niet binnen. Bij navraag kreeg ik te horen dat ze het geld hadden ontvangen maar dat door een storing in hun systeem ondanks de ontvangen betaling de tickets niet zijn opgestuurd. Tevens kreeg ik te horen dat voor de voorstelling op 30-1 geen kaarten meer beschikbaar zijn. Voor de 28ste nog wel en ik moest naar even snel reageren. Deze dag kan ik niet en is dus geen optie. Ik geef aan dat ik mijn kaarten voor de voorstelling op de 30ste wil hebben. Hierop krijg ik een paar onvriendelijke dreigende mails en wordt zonder overleg het betaalde bedrag teruggestort.

Ik wil alsnog kaarten voor de voorstelling op 30-1-2016. Zo niet wil ik minimaal de wettelijke rente over de Periode van 9 maart tot nu vergoed zien.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tickets Nederland

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Tickets Nederland over deze klacht.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tickets Nederland nog niet in behandeling is genomen.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Tickets Nederland in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Tickets Nederland een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Tickets Nederland

Heeft op 03 oktober 2017 om 09:13 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Wij betreuren deze klacht. Het klopt dat uw betaling in eerste instantie niet goed is doorgekomen. Na controle is gebleken dat de order inderdaad is betaald. Helaas waren er op dat moment geen tickets meer beschikbaar voor de door de door u bestelde datum en categorie. Wij hebben u een alternatief geboden waar u geen gebruik van kon maken. Vervolgens hebben wij direct het door u betaalde bedrag geretourneerd. Uw titel 'wel betaald geen tickets ontvangen' doet derhalve alles behalve recht aan de situatie. Het door u betaalde bedrag heeft u uiteraard retour ontvangen.

Tickets Nederland

Heeft op 03 oktober 2017 om 10:40 geantwoord

Mijn gekozen titel doet wel degelijk recht aan de situatie. Als ik mij niet had gemeld was er vanuit jullie kant geen actie ondernomen. Daar hadden jullie al 9 maand de tijd voor gehad.
Blijft mijn vraag over de rentecompensatie nog openstaan. Graag hoor ik over een jaar weer van u. Dat is kennelijk de termijn waarbinnen jullie reageren op een klacht.

Bericht van Tickets Nederland

2 maanden geleden - Geachte heer Hagreize, De reden dat wij nu pas reageren is om dat wij niet eerder van deze website op de hoogte zijn gebracht. Voor wat betreft uw gedane melding heeft u gelijk. Dat klopt inderdaad. De betaling was dan niet geconstateerd, aangezien hij niet op het moment van betaling direct was bijgeschreven. Dat bekent echter niet dat u de betaling niet alsnog retour heeft ontvangen. Dat is direct gedaan na het moment dat u aan heeft gegeven geen gebruik te maken van het geboden alternatief. De rente wordt logischerwijs nooit gecompenseerd. Met vriendelijke groet, Tickets Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door Jop Hagreize