Klacht: Wekken van valse verwachtingen

robhaasnoot op 17 februari 2021 over Citroën in de categorie Automerken

Omdat ik op zoek was naar een nieuwe Citroen heb ik een offerteaanvraag gedaan voor een Citroen e-C4 en een Citroen C5 Aircross Hybride met een inruil van een DS 5 kenteken 5-TPR-50 met 230.000 km op de teller. Van Citroen Nederland ontving ik een aanbieding voor beide auto’s waarbij de inruilwaarde van mijn DS 5 kon oplopen tot maar liefst 12.000,– euro.
Met deze offertes ben ik langs diverse dealers gegaan maar daar werd ik ronduit uitgelachen. Ik kreeg daar niet meer dan tussen de 5.000 en 7.000 euro voor de DS 5 terug. Zelfs bij de Audi dealer kreeg ik meer terug. Op diverse sites (bv Autotelex) staat voor de inruilwaarde voor mijn auto rond de 8.781 euro. Ik voel me dus aardig voor de gek gehouden.

Ik heb inmiddels een Citroen C5 Aircross Hybrid besteld waarbij ik een inruilwaarde heb gekregen van 6.750,-- Ik zou het chic vinden als Citroen Nederland in ieder geval het verschil met de marktwaarde (8.781-6.750) bijlegt. Eventueel in de vorm van een laadstation aan huis of een accessoires of optie.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Citroën

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Citroën nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door robhaasnoot