Klacht: Weigering check mogelijke gaslekkage Thuisverster

WVAL op 22 september 2021 over Thuisvester in de categorie Woningcorporaties

Ik heb Thuiverster gemeld, dat een veel te hoog gas verbruik heb t.o.v mijn gedrag.
Thuisverster heeft mij laten weten, dat zij niet verantwoordelijk is voor een gasleidingcheck!
Deze check van 350€ zou ik zelf moeten bekostigen, hoewel ik mijn woning en dus ook de leidingen, huur.

Mijn reden om door de Thuiverster een check te laten doen, voldeed volgens Thuisvester niet aan haar voorwaarden.

Zij is van mening, dat bij het overleggen van de rekeningen van afgelopen 3 maanden, een piek te zien zal moeten zijn in mijn verbruik.
Immers in deze zomertijd heb ik geen verwarming aan en ben ik amper thuis om overige verbruik te kunnen hebben bij wat betreft koken op gas en douchen.
Daardoor heb ik geen pieken.

Ten tweede heeft zij de voorwaarde, dat men bij lekkage ten aller tijden gaslucht zou moet ruiken om vervolgens een check te doen, ongeacht een gigantisch hoog gasverbruik.

Dat is natuurlijk niet zo;
Bij de eerdere lekkage was ook geen sprake van gaslucht.

Ten derde heeft Thuisvester haar eigen mening klaar bij het melden van zo’n hoog gasverbruik…
Zij vindt een dergelijke melding van verondersteld verbruik en lekkage maar “koffiepraat”.

“Waarom wil zij ook niet verder terugkijken dan de laatste 3 maanden en legt zij voorwaarden op, waarmee zij een huurder met een kluitje in het riet kunnen sturen en zodoende geen kosten zullen hebben aan onderhoud van een huurwoning?

Al jaren eerder deed Thuisvester moeilijk in de erkenning van een lekkage, welke gemaakt was door een ingezet bedrijf vanuit Thuisvester.
Deze lekkage is overigens in de tijd erkend en verholpen en de te hoge kosten zijn door Thuisverster betaald.

Zijn de voorwaarden van Thuisvester gegrond?

Heeft een huurder recht op genoemde check in deze situatie?

W. Valentijn.

Ik zou tevreden zijn, wanneer Thuisvester deze melding serieus neemt en een check gaat doen.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Thuisvester

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Thuisvester nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door WVAL