Klacht: Weigering boardingpass

op 19 september 2016 over Ryanair in de categorie Vliegmaatschappij

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Zaterdag 17-09-2016 zouden wij via Calsedon naar Malta vertrekken voor onze
huwelijksreis. Alles was betaald en we hadden ook reeds via de site van Ryan air
Ingecheckt. Op het vliegveld waren onze koffer reeds aan boord, we waren de douane gepasseerd en bij de gate weigerde de Hostess mijn man de instapkaart.
Ryan air vond het identiteitskaart geen geldig reisdocument.
Mijn man heeft een E-KAART dit is een kaart die Nederlanders krijgen in België als verblijfskaart en is in België een geldig identiteitsbewijs.
Daar wij niet wisten of mijn man hiermee van Eindhoven naar Malta kon vliegen (een vlucht binnen de EU) heb ik 7 dagen voor vertrek via de webchat van de Ryan air incheck webpagina aan een medewerker van Ryan air gevraagd of deze Begische E- kaart voldoende was om te reizen binnen de Europese unie!
Zijn antwoord was bevestigend , de kaart was voldoende om te reizen binnen de Europese unie!!
Bij de gate werd de kaart door Ryan air echter geweigerd , met de redenen dat het GEEN geldig reisdocument was!!!
Indien de medewerker van Ryan air mij goed geïnformeerd had 7 dagen voor vertrek hadden we nog actie kunnen ondernemen ,nu gingen we er echter vanuit dat alles oke was!!!
Nu wordt er aangegeven dat we zelf verantwoordelijk zijn voor het hebben van de juiste reisdocumenten!! Waarom nog vragen stellen aan de medewerkers van Ryan air als de antwoorden foutief zijn! Het chatscript van de webchat met de Ryan air medewerker heb ik;

—————————————————————————————

M.SOREE 01:51:25 pm

So, i’f dont have to pay extra? and i don’t have to make a extra booking by the incheck?
Another question, my partner is traveling with a Begium identitycard (E card) this is a oficial identificationcard in Belgium . That’s is enough to travel in the EU I presume? 01:57:40 pm

George 01:59:05 pm

yes it is acceptable in the EU region

——————————————————————————————-

Huwelijksreis weg, geld weg!!!!!

Gewenste Oplossing:

Ryan air heeft ons foutief geïnformeerd, en ons nadien een instapkaart geweigerd.
Mijn totale kosten zoals onze Hotelboeking en boekingen voor excursies op Malta die we vooruitbetaalt hadden belopen zich op bijna 1100 euro.
Een redelijke compensatie lijkt me hier toch wel op zijn plaats!

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ryanair

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ryanair nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Miranda59