Klacht: Weigeren opzeggen mobiel abbonement . Geen weinig of geen bereik in omgeving.

B.Delgado op 29 januari 2021 over Caiway in de categorie Alles-in-1

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Maanden geleden benaderd om een mobiel netwerk van caiway te nemen.
Aangenomen simkaart ontvangen geactiveerd. En appart bewaard. Sinds januari actief in gebruik blijkt dt ik weinig tot geen bereik heb in mijn buurt en omgeving.
Contact opgenomen en ze bevestigde inderdaad een minimaal tot geen bereik.
Nu wil ik opzeggen en dat weigeren ze met als reden dat je alleen de 1e 30 dagen kan testen volgens hun.
Is het niet dat caiway hiermee niet voldoet aan hetgeen ze aanbieden in de overeenkomst.
Inmiddels een 2e verzoek gedaan telefonisch en per email.
En tot 2 x toe weigeren ze het verzoek.
Misleiding oplichting hoe noem je zoiets?

Gewenste Oplossing:

Retour van betalingen
Ontbinden overeenkomst
Nummerbehoud bij overstap

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Caiway in behandeling genomen

Bericht van Caiway

1 jaar geleden - Geachte heer/mevrouw, Wij betreuren het enorm dat u problemen ervaart met het signaal op uw mobiele telefoon in de regio. Wij kunnen daarnaast begrijpen dat u het liefst zo snel mogelijk zou overstappen naar een andere mobiele provider, maar dit is normaliter inderdaad helaas niet direct mogelijk. Wij ontvangen echter graag uw mobiele klantcode, zodat wij met u mee kunnen kijken hoe wat de mogelijkheden zijn in uw individuele situatie. Wij ontvangen de klantcode graag binnen 5 werkdagen in een reactie op dit bericht, waarna wij telefonisch contact met u zullen opnemen om de opties te bespreken. Met vriendelijke groet, Alex Caiway Webcare Team

Reactie van de melder van de klacht B.Delgado

1 jaar geleden - IN019211 deze code staat boven de factuur. Bij klantnummer stond 1 0638622052 is het mobiele nummer

Reactie van de melder van de klacht B.Delgado

1 jaar geleden - Dit is het antwoord op mijn verzoek. Ik kan hier niet uit opmaken dat het enorm betreurt word. Hoe dan ook wil ik dit opgelost hebben. Beste meneer Delgado, Onlangs heeft u contact met ons opgenomen in verband een slecht bereik op uw woonadres Wilhelmina Geevestraat 27 te Poortugaal. Via de dekkingskaart van T-Mobile https://dekkingskaart.t-mobile.nl/coverageportal_MVNO/?profilemvno_4g heb ik het bereik gecontroleerd. Er is inderdaad een slecht bereik op uw adres. Caiway Mobiel hanteert een soepel beleid wat betreft opzeggingen bij slecht bereik. Vanaf de startdatum heeft u 30 dagen de tijd om te testen of het bereik in orde is. Binnen deze termijn kunt u kosteloos opzeggen. Uw abonnement heeft als startdatum 28 mei 2020. Ik kan dan ook uw verzoek tot opzegging helaas niet toekennen. Vriendelijke groet,

Bericht van Caiway

1 jaar geleden - Geachte heer/mevrouw, Allereerst bedankt voor het versturen van de gevraagde gegevens. Wij hebben de situatie verder onderzocht en contact gehad met onze mobiele afdeling. Zij hebben besloten dat het niet mogelijk is om nu uw contract op te zeggen van het mobiele pakket, omdat dit alleen in de eerste maand van het pakket mogelijk is. Aangezien uw pakket al actief is sinds mei 2020, is de maand tijd waarin u uw bereik heeft kunnen testen al enige tijd verlopen. Het is nu dus te laat om alsnog aan te geven dat het bereik niet voldoende is, omdat u lang de tijd heeft gehad om dit eerder aan te geven. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wij hopen op uw begrip. Met vriendelijke groet, Alex Caiway Webcare Team

Reactie van de melder van de klacht B.Delgado

1 jaar geleden - Ja dat is precies het probleem. Geen bereik betekend geen gebruik kunnen maken van de beloofde diensten. Daarbij is goed te overzien in het mobiele gebruik dat sinds januari het abbonement echt actief word gebruikt zodat nu pas echt merkbaar is dat er weinig tot geen bereik is. Verplicht betalen voor diensten die niet geleverd worden is in mijn ogen oplichting en afzetterij dat is niet volgens contract. Daarbij vind ik het vreemd dat wetende welke regio ik woonachtig ben tog een abbonement aan te smeren. Ik ben nu niet geholpen hiermee en zal dit dus uitgebreid gaan posten en delen zoveel mogelijk. Ik heb alle betalingen terug gevorderd. En wacht op een oplossing.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Caiway een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Caiway

Heeft op 17 februari 2021 om 18:20 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

B.Delgado

Heeft op 17 februari 2021 om 18:44 geantwoord

Plaats een mast desnoods.

Alle klachten die gemeld zijn door B.Delgado