Klacht: Weigeren contact aan te gaan of mail te beantwoorden

op 11 augustus 2016 over Cannock Chase Incasso in de categorie Incassobureaus

Beste,
Als inkomensbeheerder behartig voor veel mensen het inkomen maar zoek ik ook naar oplossingen van schulden. Nu heb ik een client die van een WW situaitie naar een werkgeverssituatie gaat wat natuurlijk heel mooi is. Het betreft echter een bedrijf dat geen loonbeslag accepteert en direct loonbeslag beantwoord met ontslag medewerker. Nu was de hoofdvordering 800,=
Ik heb een verzoek ingediend of bij de overgang van WW naar werkgever het loonbeslag niet doorgezet wordt maar omgezet wordt naar een betaalafspraak van 200,= per maand. Dit verzoek was ruim een maand geleden. Vandaag gebeld en ik kreeg te horen dat de mail niet beantwoord gaat worden en er niks te regelen valt en dat ze het jammer vinden dat mijnheer hierdoor weer zijn baan kwijt raakt.
Het betreft nu nog een bedrag van 149,= wat hooguit met het eerste inkomen van september betaald zou worden.

Het kan toch niet zo zijn dat een persoon een herkansing krijgt op de arbeidsmarkt en dat een incassobureau voor 149,= (wat dan over een maand betaalt zou worden) dit op het spel zet.

op de website gezocht naar een soort van klachtencommissie niets te vinden. Ik werk vanuit mijn functie met veel incassobureau’s en gerechtsdeurwaarders samen. Nimmer ben ik tegen zo iets opgelopen.
Als garantie voor de betaling is zelfs inkomensbeheer aangeboden.

Graag zie ik hier een oplossing voor zodat deze mijnheer (52 jaar) zijn herkansing op de arbeidsmarkt kan behouden.

Ik zou tevreden zijn als de herkansing van deze mijnheer niet op het spel gezet wordt door loonbeslag voor 149,=
Met deze herkansing kan hij beter zijn financiële verplichting nakomen en daarnaast liggen de banen ook niet meer voor het oprapen.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Cannock Chase Incasso

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Cannock Chase Incasso in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Perseu consultancy

5 maanden geleden - Ik krijg via mail een bericht dat Cannock Chase de klacht niet in behandeling neemt...???

Alle klachten die gemeld zijn door Perseu consultancy