Klacht: weghalen brievenbus uit woonwijk en verplaatsen naar drukke verkeersweg in Soest

WilPothoven op 12 oktober 2012 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
PostNL has been notified of this complaint
Wacht op reactie
Bedrijf PostNL
Status Open
Datum 12 oktober 2012

Een inwoner van Soest heeft een klacht ingediend over de verplaatsing van een brievenbus naar een drukke verkeersweg, wat als gevaarlijk wordt ervaren. Na een eerdere toezegging van PostNL dat de locatie niet geschikt was, werd de brievenbus toch geplaatst binnen de vereiste afstand van 500 meter. De klager heeft herhaaldelijk geïnformeerd naar de terugplaatsing, maar ontving tegenstrijdige informatie van PostNL.

Mijn Klacht:

16 juli jl. diende ik bij u een klacht in over bovengenoemd onderwerp. 17 juli daaropvolgend reageerde Post NL met de mededeling dat er geen brief naar de centrale directie van Post NL behoefde te worden gestuurd want ook zij waren van mening dat deze nieuwe plaats te gevaarlijk was. Ik hoefde verder geen actie meer te ondernemen, het zou allemaal goed komen. 30 september jl. informeerde ik maar weer eens bij Post NL wanneer de bewuste brievenbus daadwerkelijk terug geplaatst zou worden. En u voetl het waarschijnlijk wel weer aankomen. Maandag 1 oktober jl nam een medewerker van Post NL telefonisch contact met ons op dat de brievenbus binnen de vereiste 500 meter was geplaatst en hij bij nader inzien enkele toezegging van Post NL d.d. 17 juli jl. kon terugvinden. Hoewel ik telkens vraag schriftelijk te reageren lukt dat natuurlijk niet. Een naam van een medewerker wordt niet genoemd. Hoe ik het ook probeer uit te leggen dat mij al bij de eerste keer werd verteld dat de bus binnen 500 meter is geplaatst en dat dat voor de consument volgens Post NL een betere oplossing is maar dat de huidige lokatier zeer gevaarlijk is daar heeft Post NL geen oren naar. Ik zal nu bij nader inzien een brief naar de door een medewerker van Post NL gegeven adres van de Centrale Directie van Post NL in Den Haag moeten zenden. Post NL houdt volgens mij de consumenten aan het lijntje. Ik probeerde een oplossing voor de bewoners van 6 woonstraten te vinden, maar je zoekt het maar lekker uit met je klacht! Ik word er wel moedeloos van.

Gewenste Oplossing:

Zoals al vele malen verzocht. Terugplaatsing brievenbus

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM