Klacht: Dagvaarding

op 28 oktober 2017 over Webcasso in de categorie Incassobureaus

Ruim een maand geleden kregen we een incassobrief, hierop stond dat er facturen van een bedrijf niet betaald waren en dat dit binnen twee dagen betaald moest worden. We hebben contact gehad met Webcasso (telefonisch en mail) en gemeld dat we niet weten waar het om gaat, en gevraagd of ze de facturen toe konden sturen. Dit was allemaal lastig, en ze konden het dossier niet vinden. Uiteindelijk kregen we bericht dat het dossier on hold gezet werd en we verder bericht kregen. Nou dat hebben we gekregen hoor… een dagvaarding! Hoppa, de kosten worden nogmaals omhoog gegooid. Weer telefonisch en mail contact gehad met webcasso en nogmaals benadrukt dat we zeker willen betalen als het klopt, maar dat we eerst de bewijsstukken wilden zien omdat we niet wisten waar het om ging. Webcasso heeft gezegd dat ze een betalingsregeling toe zouden sturen. Die hebben we niet gehad.. we wachten hier al twee weken op. Als we dan opnieuw bellen of mailen is het antwoord: je moet de brief afwachten. Al met al, webcasso luistert niet, doet niet wat hij zegt en overtreed alle regels. Onvriendelijk en onmenselijk… Tevens zijn de facturen altijd naar het verkeerde adres verstuurd, daar staan we namelijk al lang niet meer ingeschreven. Je zou denken dat een incassobureau het juiste adres zoekt en dan pas iets verstuurt.

Webcasso benadert ons netjes, en iemand met verstand van zaken staat ons te woord. We komen tot een oplossing. Als de factuur betaald moet worden, van het oorspronkelijke dossier, wordt dit zeker betaald. Maar we gaan geen incassokosten etc betalen als ons verteld wordt (via mail, dus bewijs is er) dat het dossier on hold staat en we dan vanuit het niets (want de stukken waar we om vroegen hebben we niet eerder gehad) een dagvaarding krijgen met extra kosten van het exploot.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Webcasso over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Webcasso in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Webcasso een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Webcasso

Heeft op 30 oktober 2017 om 11:57 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Thijssss