Klacht: We voelen ons niet serieus geholpen

op 28 november 2016 over Ford in de categorie Automerken

Garagebedrijf van Bunningen Alphen a/d Rijn 14-11-2016

Vanmiddag zijn we met de Ford Fiësta kenteken 95-NKS-7 geweest om een melding te doen over het feit dat na een 2e onderzoek is gebleken dat de inwendige ABS-pomp een packing niet goed zit. Het ABS lampje gaat daardoor niet branden.
Dit 2e onderzoek is uitgevoerd bij Ford Ardea te Lijnden.

Ford Fiësta met het kenteken 95-NKS-7 is gekocht bij van Bunningen te Uithoorn in september 2010.
De eerste 2 paar jaar is de auto bij garage van Bunningen in onderhoud gebleven en steeds gemeld dat er met de rem iets niet klopte. De rem moest erg diep in getrapt worden.
Iedere keer bij deze melding van onze kant werd de remvloeistof vervangen en ontlucht.
Doordat van Bunningen Uithoorn gesloten werd hebben we dit probleem ook gemeld, via mail, bij van Bunningen Alphen a/d Rijn. Hier verder geen reactie op gekregen.
Dat is ook de reden dat we zijn uitgeweken naar Ford Ardea in Amstelveen en omdat dit dichter in de buurt is voor ons.
Bij Ford Ardea is het probleem van de rem ook steeds ter sprake gekomen en werd het remsysteem ook steeds ontlucht en de remvloeistof vervangen met tevens de mededeling dat het niet gevaarlijk is en het bij de auto hoort.
Wij als leek zijnde hebben dit altijd maar aangenomen!

Dit jaar hebben wij een nieuwe Ford Fiëtsta gekocht bij Ford Ardea in Amstelveen en de Ford Fiësta met het kenteken 95-NKS-7 door verkocht aan R. Weeda De Kwakel.
Zij maakte ons er weer op attent de rem niet goed is en hebben deze al een paar keer laten ontluchten maar het remprobleem doet zich steeds vaker voor.
Vandaar het 2e onderzoek bij Ford Ardea te Lijnden. Uit dit onderzoek bleek dat dit probleem bij hun bekend was bij een aantal auto’s.
U zou daar het rapport op kunnen vragen.

Alle gegevens over onderhoud van de Ford Fiësta 95-NKS-7 kunnen afgelezen worden via de computer. Tevens hebben we een papieren dossier gemaakt vanaf dat de auto op de weg gekomen is.

Momenteel hebben we erg het gevoel dat we niet meer weten waar we heen moeten gaan met deze klacht. Eigenlijk worden we van het kastje naar de muur gestuurd.

Graag voor ieders veiligheid zou ik u willen verzoeken om een patecy te willen aanvragen. Als de rekening boven de €1750,- zou ik een uitzonderingsverzoek willen aanvragen ter reparatie van dit probleem.

Deze garage wil niets doen voor ons!

Als er een goede en veilige oplossing komt voor dit probleem

5 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ford

3 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ford nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Dhr. G. Hogerwerf