Klacht: waterschade door lekkend dak

op 19 februari 2017 over Ymere in de categorie Woningcorporaties

In mijn kelderbox is een grote hoeveelheid water terecht gekomen door een lekkage op het dak van de flat van Ymere.
Er is contact geweest met meneer Lohuizen van Ymere maar deze zegt:
“wij zijn er niet voor verzekerd”.
Maar ik vind dat ze er wel verantwoordelijk voor zijn en dus de schade moeten vergoeden.

Als mijn schade is vergoed

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Ymere over deze klacht.

Bericht van Ymere

1 jaar geleden - Beste mevrouw Hoogstraaten, Wat naar dat u last heeft gehad van lekkage. Ik begrijp dat u een klacht heeft over de beslissing van meneer Lohuis over het vergoeden van de inboedelschade. Ik heb uw bericht doorgestuurd. De afdeling Klachten neemt binnen één werkdag contact met u op hierover. Vriendelijke groet, Desiree

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Ymere in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Ymere een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Ymere

Heeft op 12 februari 2018 om 15:15 geantwoord

Beste mevrouw Hoogstraaten,

Ik zie dat we uw klacht uit februari 2017 nooit officieel hebben afgesloten. Ik doe dat bij dezen alsnog. Uw klacht is behandeld door mijn collega dhr. P. van der Wijst. Hij heeft voor u nagekeken of mijn collega dhr. G. Lohuis de juiste regels heeft gevolgd. Dhr. van der Wijst heeft bevestigd dat Ymere helaas inderdaad geen schade aan de inboedel vergoed.

Bel of mail ons als u vragen heeft

Izi Hitimana
Klantcontact Agent

Reactie van de melder van de klacht hoogstraaten3

2 maanden geleden - Hoevaak moet de kelder nog onderlopen zodat ik er wel een vergoeding voor de geleden schade krijg ?

Heeft op 04 maart 2018 om 23:54 geantwoord

Het is geen oplossing van mijn geleden schade.
Er blijkt opnieuw een overstroming te hebben plaatsgevonden als gevolgen van een gesprongen waterleiding. Wanneer gaat Ymere zich hiertegen verzekeren ?

Bericht van Ymere

2 maanden geleden - Beste mevrouw Hoogstraaten, Wat vervelend van de overstroming. Ik kan u aanraden om een reparatieverzoek in te dienen via de website (https://www.ymere.nl/huurders-en-eigenaren/reparaties-en-onderhoud.html) of te bellen naar 088 000 89 00. Voor schade blijft het antwoord helaas hetzelfde, dit mag u bij uw eigen inboedelverzekering indienen. Bel of mail ons als u vragen heeft Wij zijn op werkdagen tussen 08.30 en 17.00 uur bereikbaar op nummer 088 000 89 00, of via het e-mailadres klantenservice@ymere.nl. Met vriendelijke groet, Jop Ymere Klantcontact Agent

Alle klachten die gemeld zijn door hoogstraaten3