Klacht: Wat is spoed

op 07 oktober 2017 over Dr Woof in de categorie Dierenwinkels

Zaterdag avond belde ik op de spoedlijn van de dierenarts. Aangegeven dat ik donderdag was langs geweest op het spreekuur met een ziek konijntje van 12 weken oud. Ogenleden veranderen van kleur en werden iets dikker. Ook had ze korstjes op dr oren. Zalf gekregen en een middeltje voor mijt. De klachten moeten na 48 uur afnemen en mogen zeker niet toenemen.
Zaterdag avond rond 22.00 bel ik naar de spoedlijn. Ik maak me zorgen om haar gezondheid, klachten nemen toe en ogen blijven dikker worden. Ook de ademhaling verandert. Na een hele uitleg vraag ik aan haar kan ik dan niet gewoon langskomen zodat je dat kan bekijken en het antwoord wat ik kreeg was, ja ik weet niet of dit echt spoed heeft. Ik zeg nou ik bel niet voor de lol op een zaterdagavond naar de spoedlijn. Dat werd wel begrepen en ze had nog een laatste vraag en dat was of het konijn nog genoeg eet en drinkt waarop ik zei ja. Dan kan ik de nacht wel doorkomen en als het aanhoudt morgen alsnog langskomen.
Tja als je geen zin hebt in een spoeddienst waarom werk je dan met levende wezens?!!

Ik heb inmiddels zelf al ontdekt dat het konijntje myxomatose heeft en dat daar alsnog een antibiotica voor gegeven kan worden, maar de zaterdag avond was daar blijkbaar niet geschikt voor! Ik vraag me af hoe ik tevreden kan zijn met dit antwoord en denk dan ook dat dit niet meer goed te praten valt!! Misschien een tip voor degene die haar naam helaas niet genoemd heeft: zoek een kantoorbaan dan ben je het hele weekend vrij en valt niemand je op een gezellige avond lastig!

Alle klachten die gemeld zijn door Nathalie Opstal