Klacht: wanprestatie

op 02 augustus 2017 over Centraal Beheer Achmea in de categorie Verzekering

Mijn advocaat heeft een pro-forma laten verlopen wat een doodzonde is in de advocatuur.
De schade die ik hierbij heb geleden zou vergoed worden door haar verzekering omdat zij daarvoor verzekerd is.
De advocaat zag kansen voor deze pro-forma maar na het verlopen niet meer????
Haar verzekering heeft deze mening overgenomen en gaat niet tot uitbetaling over.
Deze zaak is neergelegd bij de heer Brekelmans van de afdeling klachten van centraal beheer rechtsbijstand.
En deze heeft de vraag neergelegd bij de haan advocaten wat we met deze schade gingen doen.
De heer Brekelmans is toen in de wachtstand gezet door de haan advocaten en is het antwoordt op deze simpele vraag is daarna nog 4 keer uitgesteld dus waren we weer meer dan 6 weken verder.
Ik heb bij de heer Brekelmans aangegeven dat de klant de koning is en hij de opdrachtgever is van de haan advocaten, deze zijn dus afhankelijk van het werk dat centraal beheer hen toebedeeld.
Na de zoveelste uitstel heb ik de heer Brekelmans aangegeven dat ik al heel lang bij centraal beheer zit en nu toch overweeg om helemaal weg te gaan als er geen schot in de zaak komt of wanneer hij in mijn ogen zo weinig enthousiast aan deze zaak blijft werken.
Uiteindelijk kwam er een aanbod van de haan advocaten van 1500 euro, beduidend minder dan de 8400 euro schade en om de zaak enigszins in beweging te zetten deed de heer Brekelmans daar in eerste instantie 500 euro bovenop en later nadat ik aangaf hier niet akkoord mee te gaan nog eens 500 euro dus totaal 2500 euro.
Ik heb de heer Brekelman aangegeven dat ik uit pure noodzaak deze zaak laat onderzoeken door een advocaat en hem de uitslag deze week zou laten weten.
Wat scherts mijn verbazing, de advocaat had welgeteld 2 minuten nodig om bij mij aan te geven wat mijn kansen waren namelijk de wet van de gemiste kansen en in dat geval zou ik 4200 euro ontvangen??
Ook hekelde ze de werkwijze van de heer Brekelmans want dit was een simpele zaak.

Ik ben tevreden als deze zaak alsnog goed wordt afgehandeld en de kosten van mijn advocaat door centraal beheer rechtsbijstand worden vergoed.

4 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Centraal Beheer Achmea over deze klacht.

4 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Centraal Beheer Achmea in behandeling genomen

Bericht van Centraal Beheer Achmea

4 weken geleden - Hartelijk dank voor uw melding op dit forum. Wij stellen het op prijs dat u de moeite heeft genomen om uw ongenoegen aan ons kenbaar te maken. Natuurlijk laat ik uw klacht onderzoeken. U ontvangt van Centraal Beheer rechtstreeks (dus niet via deze site) een inhoudelijke reactie. Deze reactie kunt u binnen 10 werkdagen verwachten. Kenny, Webcare Centraal Beheer

Alle klachten die gemeld zijn door Jan de Mooij