Klacht: Wachttijden reparatie

op 10 mei 2017 over Welzorg in de categorie Beauty & Wellness

Het is me opgevallen dat er verschil bestaat tussen wat de planning/telefooncentrale van Welzorg qua reparatieverzoeken kan inboeken en hoeveel ruimte/tijd de monteur heeft. Mijn klacht is dan ook dat het ontoelaatbaar is om een rolstoelafhankelijk persoon een week te laten wachten op reparatie. Niets tenagesproken van de monteurs, die uitstekende service bieden en altijd begripvol zijn. Niets dan lof voor de monteurs! Dit gaat niet om één incident. Verschillende monteurs hebben ook bevestigd dat de planning geen voldoende zicht heeft op wat de monteurs daadwerkelijk doen. Het is meerdere keren voorgevallen dat ik met onbegrip en weerstand te maken heb gehad. Waar achteraf bleek dat na enig aanhouden bij de planning de monteur WEL tijd had om een reparatie uit te voeren. Dit ging om een lekke band. Als het aan de planning had gelegen hadden ze me rustig een week met een lekke band laten rondrollen. Het is zeer vermoeiend om elke keer weer te moeten uitleggen waarom ik niet zonder mijn hulpmiddel kan. Je zou toch verwachten dat telefonisten die veelvuldig met deze doelgroep te maken hebben iets begripvoller zijn. Dit zou betekenen dat ik vanwege een kapotte rolstoel een week niet naar mijn werk of school kan. Hoe leg ik dit uit aan mijn werkgever? Dit zou niet mogen. Dat zou hetzelfde zijn als iemands benen voor een week weg te halen. (ter vergelijking) Ik stuit ik aan de telefoon doorgaans op onbegrip. Als intensief rolstoelgebruiker gaat er nou eenmaal weleens iets stuk. Ik begrijp ook dat ik niet de enige ben die graag zijn/haar hulpmiddel z.s.m. laat repareren. Ik begrijp dat het tijd kost. Alle begrip hiervoor. Waar ik geen begrip voor heb is de nonchalante/onverschillige houding van medewerkers die niet in de gaten hebben wat voor impact een kapot hulpmiddel heeft op je dagelijkse doen en laten. Met vriendelijke groet, Baukje Salverda

Snellere service en kortere lijntjes met monteurs in mijn regio.
Effectiever inplannen van reparaties, maar bovenal meer begrip aan de telefoon.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Welzorg

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Welzorg nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Baukje89