Klacht: Waardeloze afhandeling van schadegevallen en vergoedingen (pakketpost)

op 02 oktober 2017 over Collect en Deliver in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik verzend regelmatig via Collect&Deliver mijn pakketten (beroepsmatig). Nadat een pakket beschadigd was aangekomen is via Collect&deliver een zogenaamde “schade melding “in gang gezet.

Na het aanleveren van alle stukken, fotos, rekeningen etc, was het wachten geblazen. 3 maanden! zijn verstreken voordat er uiteindelijk een schikking werd getroffen.
Tot zo ver (op het bizar lang wachten na) is dat een goede zaak.
Totdat ik van Collect&Deliver een aanmaning kreeg voor het niet betalen van een factuur. Dit betrof dus de factuur met het schadebedrag dat IK zou moeten ontvangen. Te gek voor woorden, en zeer slordig.
Wederom vele emails zonder enkele reactie verstuurd betreffende deze foute aanmaning.
Telefonisch dan maar na 3 weken contact opnemen, weer tijd erin steken, en weer met veel geluk een medewerker aan de lijn krijgen.
Uiteraard was dit hele voorval fout van hun kant, en het zou natuurlijk recht worden gezet.
Inmiddels zijn we bijna 4 weken verder, zonder enige reactie, of daadwerkelijke uitbetaling van dit schadegeval.

Het is te absurd voor woorden dat er 4 maanden over dit soort zaken heen gaan. (ALS het al daadwerkelijk wordt opgelost)

Helaas lopen er meer schadegevallen via collect en deliver, en ook deze lijken allemaal een lang slepende zaak te worden.

Het meest vreemde aan dit hele voorval is dat PostNL (de betreffende vervoerder) helemaal niet op de hoogte is gesteld door collect&deliver van dit schadegeval. Uiteraard zou dit direct na de eerste melding moeten gebeuren.
Collect & deliver geconfronteerd met het feit dat postNL helemaal niet op de hoogte is, resulteerde in de schikking waar deze klacht over gaat.
Het rammelt dus aan alle kanten en communicatie is waardeloos.

Schadeafhandelingen daadwerkelijk behandelen en binnen een redelijke termijn. Geen smoesjes en schuld afschuiven naar de desbetreffende vervoerder. (postNL, DPD, DHL etc)

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Collect en Deliver over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Collect en Deliver in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Collect en Deliver een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Collect en Deliver

Heeft op 15 december 2017 om 12:53 geantwoord

Beste Bart Segers,
Deze week is ons account geopend op dit platform. U heeft een vervelende ervaring met ons bedrijf en daar zijn wij uiteraard niet blij mee. Wij doen onze uiterste best om ervaringen zoals die van u tot het minimum te beperken. Daarom nemen wij alsnog contact op om u te informeren.

Uw ervaring met het schadedossier klopt. Blijkbaar is er bij uw eerste melding geen duidelijk vervolgtraject ingezet met als gevolg een langlopend traject. Inmiddels hebben wij hiervoor maatregelingen getroffen en zouden dergelijke klachten tot het verleden moeten behoren.

Om het leed te verzachten bieden wij u graag een kleinigheidje. Zou u hiervoor een reactie kunnen achterlaten? Dan neemt iemand van onze klantenservice contact met u op.
Mvg Jeroen

Heeft op 18 december 2017 om 17:16 geantwoord

Beste Jeroen,

Helaas is er na dat de eerste schademelding is afgehandeld niks veranderd. Het is zelfs nog erger geworden. ik wacht nog steeds op afhandeling van een schadegeval van 31 Juli (2017)
Inmiddels dus 5 maanden. Na een toezegging van jullie kant dat de schade in behandeling is genomen op 21-08-2017 door DPD is het verder stil gebleven.

Een ander schadegeval waarbij de klant zelf (binnen 7 dagen) melding heeft gemaakt bij DPD is helaas ook niet in behandeling genomen. Er zou sprake zijn dat een foutief emailadres is gebruikt voor het indienen van de schade. Dit terwijl de klant het klachten/contactformulier heeft ingevuld. (geen directe email)
Ik ben nog aan het uitzoeken of DPD op de hoogte is gesteld door mijn klant, en of er een DPD reactie is geweest destijds.
Kost enorm veel tijd en moeite helaas...

Reactie van de melder van de klacht Bart380

4 maanden geleden - Tot op heden is er nog steeds geen schade uitgekeerd door Collect Deliver. 10 maanden loopt dit hele voorval inmiddels, nog langer dan het schadegeval waar de review ooit voor geschreven is. 2 mei 2018 zou er schot in de zaak komen. DPD heeft blijkbaar toch de schade erkent. (Email ontvangen van Collect Deliver) Sinds deze melding vanuit collect deliver is het weer stil... (2 mei) Voor de grap zou ik alle email en telefoontjes eens moeten optellen bij elkaar. (En eigenlijk ben ik nog geen stap verder!) Ook de mooie woorden over een presentje (15 december 2017...) zijn nooit nagekomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Bart380