Klacht: Waardeloze afhandeling van schadegevallen en vergoedingen (pakketpost)

op 02 oktober 2017 over Collect en Deliver in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik verzend regelmatig via Collect&Deliver mijn pakketten (beroepsmatig). Nadat een pakket beschadigd was aangekomen is via Collect&deliver een zogenaamde “schade melding “in gang gezet.

Na het aanleveren van alle stukken, fotos, rekeningen etc, was het wachten geblazen. 3 maanden! zijn verstreken voordat er uiteindelijk een schikking werd getroffen.
Tot zo ver (op het bizar lang wachten na) is dat een goede zaak.
Totdat ik van Collect&Deliver een aanmaning kreeg voor het niet betalen van een factuur. Dit betrof dus de factuur met het schadebedrag dat IK zou moeten ontvangen. Te gek voor woorden, en zeer slordig.
Wederom vele emails zonder enkele reactie verstuurd betreffende deze foute aanmaning.
Telefonisch dan maar na 3 weken contact opnemen, weer tijd erin steken, en weer met veel geluk een medewerker aan de lijn krijgen.
Uiteraard was dit hele voorval fout van hun kant, en het zou natuurlijk recht worden gezet.
Inmiddels zijn we bijna 4 weken verder, zonder enige reactie, of daadwerkelijke uitbetaling van dit schadegeval.

Het is te absurd voor woorden dat er 4 maanden over dit soort zaken heen gaan. (ALS het al daadwerkelijk wordt opgelost)

Helaas lopen er meer schadegevallen via collect en deliver, en ook deze lijken allemaal een lang slepende zaak te worden.

Het meest vreemde aan dit hele voorval is dat PostNL (de betreffende vervoerder) helemaal niet op de hoogte is gesteld door collect&deliver van dit schadegeval. Uiteraard zou dit direct na de eerste melding moeten gebeuren.
Collect & deliver geconfronteerd met het feit dat postNL helemaal niet op de hoogte is, resulteerde in de schikking waar deze klacht over gaat.
Het rammelt dus aan alle kanten en communicatie is waardeloos.

Schadeafhandelingen daadwerkelijk behandelen en binnen een redelijke termijn. Geen smoesjes en schuld afschuiven naar de desbetreffende vervoerder. (postNL, DPD, DHL etc)

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Collect en Deliver over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Bart380