Klacht: waardecompensatie

op 30 oktober 2015 over Parship in de categorie Datingsites

op 3-9-2015 heb ik mij aangemeld als Premium lid op Parship.nl, maar binnen de opzegtermijn ook weer afgemeld, omdat ik het erg duur vond voor hetgeen dat geleverd wordt.
Nu wordt er in de overeenkomst wel over een waardecompensatie gesproken , maar nergens staat dat deze zo belachelijk hoog is.

Berekening vanaf 5 contacten:
75% van de prijs van uw lidmaatschap € 151,54
Prijs per contact: € 151,54 : 5 = € 30,30

Dit is echt absurd hoog natuurlijk.

Nu heb ik een langdurige mailwisseling gehad met Parship en de talloze klachten op deze site gelezen..
Parship reageert steeds met een lange, standaard reactie, waarin zij aangeven dit duidelijk te communiceren, maar als dat het geval is, waarom zijn er dan zo ontzettend veel klachten over?

Daarnaast vind ik op deze site een aantal “oplossingen” waar Parship uiteindelijk heeft ingestemd het bedrag niet te vorderen, maar wanneer ik Parship daarover vraag, krijg ik geen antwoord, aangezien zij niet op “individuele zaken” ingaan.

Het lijkt mij erg vreemd dat zij dit in sommige gevallen wel doen (mensen die lang genoeg “zeuren”?) en in andere niet.
Parship weigert informatie te geven over hoe deze afweging gemaakt wordt, waardoor ik me afvraag of alle klanten wel gelijkwaardig behandeld worden?

Na zoveel klachten gelezen te hebben, zowel hier als op andere sites, vraag ik me af of dit zomaar kan, want het is duidelijk dat ontzettend veel mensen zich misleid voelen.

1. Parship houdt op met het sturen van aanmaningen voor het "verschuldigde" bedrag.
2. Parship is transparanter in haar communicatie en behandelt alle klanten gelijk,

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Parship over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Parship in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht mtev

11 maanden geleden - Na 5 maanden lang geen enkele reactie op mijn mails gehad te hebben kreeg ik vandaag een mail van een incassobureau met daarin de melding dat ik binnen 5 werkdagen dien te betalen. Parship weigert nog steeds te reageren op de vraag waarom de vordering bij sommige mensen, zoals te lezen op deze website, wel wordt stopgezet en bij anderen niet.

Bericht van Parship

10 maanden geleden - Geachte mtev, Wij hebben u in november vorig jaar via uw bij PARSHIP geregistreerde e-mailadres een uitgebreide uitleg verstuurd. Het spijt me te horen dat u deze reactie niet heeft ontvangen. Natuurlijk beantwoord ik uw vraag over de berekende waardecompensatie bij uw herroeping graag nogmaals. In het geval van een herroeping wordt, afhankelijk van het gebruik van onze diensten (tenzij deze niet zijn gebruikt), altijd een waardecompensatie berekend. Aangezien wij op meerdere plaatsen op de waardecompensatie wijzen en dit meerdere keren moet worden geaccepteerd, willen wij dit bij navraag graag toelichten waarbij wij individueel op de overeenkomst ingaan. Elk dossier bij PARSHIP wordt beoordeeld op de individuele omstandigheden van het geval, aan de hand van de geldende wetten, regels, voorwaarden en richtlijnen. Deze lijn voeren wij consequent door, zonder aanziens des persoons, maar altijd rekening houdend met alle omstandigheden van het geval. Dit hebben wij geprobeerd te verduidelijken. In het kader van uw premium-lidmaatschap garanderen wij u een aantal aan contacten. Voor deze contacten is een evenredig bedrag te betalen, een waardecompensatie, in overeenstemming met de herroepingsinformatie uit de door u geaccepteerde Algemene Voorwaarden en eveneens vermeld in de aan u per e-mail verstuurde bevestiging van uw bestelling, waarin deze regeling over waardecompensatie was vervat. In de correspondentie die u met ons heeft gevoerd zijn wij op deze waardecompensatie en op de berekening ervan overigens al uitvoerig ingegaan. Ik hoop dat wij uw vragen hiermee hebben beantwoord. Met vriendelijke groeten, PARSHIP WebCare

Reactie van de melder van de klacht mtev

10 maanden geleden - U noemt een uitgebreide uitleg, die in November gestuurd is, die ik helaas (en i.t.t. meer dan 5 mailtjes met een standaard reactie, waarin mijn vragen werden ontweken) niet zou hebben ontvangen. Ik heb in November wel een email van U ontvangen, helaas niet met een uitgebreide uitleg... Mijn vraag is (nog steeds), waarom er op deze website soortgelijke klachten van mensen zijn die uiteindelijk (na veel aandringen) niet hoeven te betalen. U zegt: "zonder aanziens des persoons, maar altijd rekening houdend met alle omstandigheden van het geval." Welke omstandigheden maken dat de ene persoon wel dient te betalen en de andere niet? Ik ben dit kat-en-muis spelletje inmiddels wel beu en ben geneigd de betaling te doen, om maar van het gezeur af te zijn. Ik vermoed dat veel mensen zich zo voelen en zich uiteindelijk maar gewonnen geven. Toch blijf ik het vreemd vinden dat als U zo transparant bent als U meerdere keren aangeeft, er zoveel onduidelijkheid en verontwaardiging heerst bij uw klanten. Mocht U hier nog aan twijfelen, kijk dan anders ook even op: https://welkeonlinedatingsite.nl/datingsites/parship-kosten-review-ervaringen/ , waar woorden als "dieven" en "oplichters" meerdere keren voorbij komen. Het is ontzettend simpel om dit duidelijker te communiceren, al kan ik me voorstellen dat Parship dan veel inkomsten misloopt.

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Parship een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Parship

Heeft op 24 mei 2016 om 10:59 geantwoord

Heeft op 24 mei 2016 om 11:28 geantwoord

De reactie van Parship:
______________________________________________________________________
Om uw premium-lidmaatschap überhaupt te kunnen gebruiken moet u tijdens het bestelproces zelf een vinkje zetten bij de volgende tekst:
\"Ik wil nu beginnen met het zoeken van een partner via PARSHIP. Ik wens, dat PARSHIP voor afloop van de herroepingstermijn met het uitvoeren van de overeengekomen dienstverlening begint. Ik ben ervan op de hoogte, dat ik in het geval van herroeping een waardecompensatie dien te voldoen. Hierbij is de waardecompensatie begrensd op maximaal driekwart van de kosten van het premium-lidmaatschap.\"

Wij beschouwen de discussie hiermee als beëindigd
______________________________________________________________________

Mooi dat Parship de discussie als beëindigd beschouwt, ik zie echter (wederom) geen antwoord op mijn vraag.

Het lijkt mij op zijn minst goed, voor mensen die overwegen gebruik te maken van Parship, dat zij op deze site zien hoe de vork in de steel steekt en hopelijk gewaarschuwd zijn voor dit soort situaties.

Ondertussen vraag ik mij nog steeds af, welke omstandigheden er toe leiden dat sommige personen niet hoeven te betalen en anderen wel...

Reactie van de melder van de klacht mtev

10 maanden geleden - Daarnaast wil ik ook nog even de aandacht vragen voor de volgende artikel: http://louisjansen.nl/blog/klantgericht-ondernemen/9-tips-parship-ervaring-reviews-klantenservice Betekent dit dat een bericht/blog op social media één van de "omstandigheden" is er toe leidt dat de betaling komt te vervallen?

Bericht van Parship

10 maanden geleden - Geachte heer Vertommen, Wij hebben u meerdere malen uitgelegd hoe de waardecompensatie werkt en hoe wij klanten waarschuwen dat een waardecompensatie wordt berekend in het geval van een herroeping. Wij zien niet van de waardecompensatie af.

Reactie van de melder van de klacht mtev

10 maanden geleden - Even voor de duidelijkheid: dit probleem is dus absoluut NIET opgelost. Ik vind het dan ook vreemd dat de status van deze melding naar "opgelost" wordt veranderd, aangezien zij gewoon met dezelfde standaard reactie komen, zonder mijn vragen te beantwoorden en besluiten dat dit probleem daarmee is opgelost. Ik zie nergens de optie om deze status (van mijn melding) aan te passen, dus zo te zien wordt dit probleem hiermee gewoon, net als vele anderen in de doofpot gestopt.

Alle klachten die gemeld zijn door mtev