Klacht: Vrijstelling

BernadetPleizier op 24 augustus 2021 over NTI in de categorie Opleidingen en cursussen

Beste,

Ik heb via de aanvraag vrijstellingen, vrijstelling aangevraagd voor anatomie, fysiologie, terminologie, pathologie en Nederlands omdat ik dit jaar mijn opleiding medisch secretaresse heb afgerond aan het OLCT te Borne. OLCT doet de examens via examenbureau IVIO, IVIO is een landelijk door de overheid goedgekeurd examenbureau, die examens maakt voor scholen in heel Nederland. Ik heb in de opleiding heel uitgebreid anatomie, pathologie, fysiologie, terminologie en Nederlands gehad. Nu krijg ik van jullie het antwoord dat deze vrijstelling niet wordt gegeven omdat jullie vinden dat het OLCT geen erkend leerbedrijf is, omdat het geen crebo nummer heeft. (zoals heel veel privé onderwijsinstellingen, dat zou betekenen dat iedereen die onderwijs doet bij prive onderwijsinstelling geen officieel diploma zou hebben?.) . Ik heb door het IVIO, wat door het Ministerie van Onderwijs een officieel erkend diploma behaald en dus zijn jullie ook verplicht deze vrijstelling te verlenen.
De volgende dag kreeg ik een email dat mijn vrijstelling niet verleend werd.
Vervolgens het NTI teruggemaild met de vraag; dat mijn opleidingsinstituut graag in contact wil komen, omdat dit nog nooit is voorgekomen dat er geen vrijstelling verleend werd. Nu zijn we 2 weken verder en Ik wacht nog steeds op reactie…

Dat de vrijstelling verleend wordt waar ik recht op heb

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar NTI over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door NTI in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat NTI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NTI

Heeft op 27 augustus 2021 om 17:03 geantwoord

Beste mevrouw Plezier,

Bedankt voor uw melding. Het al dan niet erkennen van een vrijstelling wordt door opleidingscoördinatoren gedaan.

Wanneer een student het niet eens is met de uitslag van het vrijstellingsverzoek kan er een bezwaar ingediend worden waarna opnieuw naar het vrijstellingsverzoek wordt gekeken.

Uiteraard kunt u altijd in bezwaar geen via [email protected]

Heeft u nog vragen of opmerkingen? Neem dan contact met ons op.

Klantenservice NTI

[email protected] 31 (0)88-1630 606
www.nti.nl routebeschrijving

Onze FAQ al gezien? Veel van de vragen staan hier al in!

Alle klachten die gemeld zijn door BernadetPleizier