Klacht: Veel te late levering, slechte afhandeling van klacht en geen compensatie

Han Eikendal op 20 april 2016 over Vrijbuiter in de categorie Reizen Algemeen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb op 22 maart 2016 via de Webshop een bestelling gedaan van meerdere artikelen voor een totaalbedrag van € 110,33. Alle artikelen waren ‘op voorraad’ en zouden binnen 3 werkdagen geleverd worden. Betaling via Afterpay.
Op 30/3: mail gestuurd dat goederen niet zijn geleverd.
Op 31/3: antwoord van Vrijbuiter “stoelen niet op voorraad” en “normaal krijgt u een mail waarom er niet op tijd geleverd wordt”. Geen nieuwe definitieve nieuwe datum en de wel aanwezige goederen worden ook niet op tijd geleverd. Heel slecht.
Op 6/4: mail van Vrijbuiter: “naar verwachting levering eind van de week”. Nogal vaag en daar heb ik mijn onvrede over geuit.
Op 11/4: ontvang ik een factuur van Vrijbuiter. Nogal vreemd want de betaling gaat via Afterpay (had ik ook al een bericht van ontvangen). Echter, in die betreffende factuur van Vrijbuiter staat letterlijk “Dit bedrag is reeds voldaan”. Zie bijlage bij deze klacht. Daarmee was ik in de veronderstelling dat Vrijbuiter mij schadeloos wilde stellen (mij tegemoet wilde komen voor alle overlast).
Op 15/4: ontvang ik pas de levering. Dat is bijna 3 weken te laat! Daarmee kan ik wel stellen dat Vrijbuiter in gebreken is gebleven.
Op 18/4: krijg ik een “betalingsherinnering” van Afterpay terwijl er 15 dagen tussen levering en betaling in zit. Vrijbuiter heeft dus ook verzuimd een bericht naar Afterpay te sturen dat de betalingstermijn opgeschort dient te worden.
Op 20/4: heb ik gebeld met Vrijbuiter dat aangezien ik een soort ‘creditfactuur’ (“bedrag is voldaan’) leek te hebben ontvangen en of Vrijbuiter de opdracht aan Afterpay wil geven de incasso bij mij te beëindigen. Dat wilde de Vrijbuiter NIET doen. Het klopte dat ik die mail had ontvangen met daarop de mededeling dat het bedrag reeds was voldaan en dat het zeer verwarrend voor mij is. Ik heb aangegeven dat ik het nu helemaal niet meer begreep en wat Vrijbuiter er nu aan ging doen. Resultaat: men wil mij een ‘korting’ geven van € 25,-. Daarmee word ik dan afgescheept.
Conclusie: Vrijbuiter blijft in gebreke door veel te laat te leveren, slecht er over te communiceren, mij verwarrende facturen stuurt en mij afscheept met een fooi. Ik heb veel ellende gehad door dit hele gebeuren, want een geplande reis (bedoeld met bestelde goederen) is in het water gevallen (en dan druk ik mij nog voorzichtig uit).

Gewenste Oplossing:

Indien de Vrijbuiter voor het gehele bedrag ad. € 110,33 tegemoet komt en de factuur in zijn geheel crediteert.

Alle klachten die gemeld zijn door