Mijn Klacht:
Afgelopen zaterdag waren wij bij filiaal Roermond en hebben wij kennis gemaakt met de teleurstellende service van de Vrijbuiter.
Vorig jaar hebben wij een tent bij jullie gekocht, de Palm 230. De tent voldeed helaas niet aan verwachting en is op dit moment niet meer te gebruiken. De tent stinkt naar een olie-plastic-zwavel-achtige geur.
Wij zijn eerder dit jaar naar Roermond komen rijden en er zou naar gekeken worden. Twee maanden terug kregen we een telefoontje met de mededeling “de tent stinkt inderdaad, jullie mogen een nieuwe uitzoeken”.
Afgelopen zaterdag zouden we dat doen maar de mevrouw krabbelde in haar reactie nogal terug. Het uitzoeken van een nieuwe tent bleek: jullie mogen voor het volle pond een nieuwe tent uit komen zoeken en wij doen daar als gebaar dan 20% korten af. Toen ik voreg naar de andere tent of het geld daarvan kwam het niet eens in haar op om de tent laat staan het geld terug te geven.
Daar kom je dan opnieuw voor terugrijden uit Arnhem!
De mevrouw was er stellig van overtuigd dat wij de tent op een bemest veldje hebben gezet. Haar stelligheid verbaasde me nogal aangezien ze er ook bij zei dat ze dit nog nooit eerder heeft mee gemaakt.
Ik kan je vertellen: ik ook niet. En ik heb in nogal wat tenten gekampeerd. Ik ben het ook niet eens met mevrouw en ik vind de reactie van haar en/of de Vrijbuiter uitermate makkelijk.
Ik vraag me overigens ook af hoe jullie verklaren dat de gehele (!) tent ruikt. Elk stukje stof heeft deze typische geur. Zelfs al hang je de tent een week in de tuin te luchten, dan nog ruikt hij. Hoe kan het gehele tentdoek naar deze vreemde geur ruiken als er een dik tentplastic tussen gras en tent ligt die geheel niet (!) naar deze geur ruikt.
Daarnaast geven diverse mensen aan dat dit niet de geur van mest is, hoewel hij die richting wel op gaat. Wellicht is het zinvol om eens aan mest te ruiken: dat is inderdaad anders.
De mevrouw achter de informatie balie greep ook iets te makkelijk vast aan de door mij onder andere genoemde zwavel lucht. Want zwavel is mest en daarmee is elke verantwoordelijkheid van de Vrijbuiter gevrijwaard. Ik vind dit geen nette dienstverlening. En ik laat het hierbij ook niet zitten. De tent heeft gebreken die naar mijn inziens bij de productie of de keuze of fabricatie van het tentdoek al zijn ontstaan. En aangezien u de verkoper bent van deze tent aan mij stel ik u in gebreke.
De tent is bij mijn eerste melding nog geen jaar oud en nu onbruikbaar door de penetrante lucht. Ik vraag jullie hierbij nogmaals om mijn klacht serieus te nemen en correct af te handelen. Ik hoor graag binnen 14 dagen een reactie en anders ben ik genoodzaakt andere juridische stappen te nemen.
Gewenste Oplossing:
Ik wil een deugdelijke tent die niet extreem penetrant ruikt.
Ofwel ik krijg mijn geld terug of ik krijg een tegoed waarmee ik zelf een andere tent kan uitzoeken.
Ik wil dat de Vrijbuiter accepteert dat de tent ofwel een productiefout bevat of anderszins niet deugt en het niet zo eenvoudig afschuift op een bemest veldje. Dit is niet mogelijk.