Klacht: Voorschotprovisie

op 29 augustus 2014 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Twee weken geleden heb ik een GPS ontvanger besteld uit Amerika voor een hobbyproject. De waarde hiervan is $39,95 (ongeveer €30,-) en $25,18 “expedited shipping”. Dit houdt in dat UPS de douane-afhandeling zelf afhandelt. Hierdoor zijn de verzendkosten bijna het dubbele van normale shipping. Hier heb ik bewust voor gekozen.

UPS presenteert mij bij afleveren echter met nog eens een factuur a €23,69. De invoerrechten zijn €10,08 (netjes 21% BTW over product+verzendkosten), dat is geen probleem.

Echter staat er op de factuur ook €11,25 aan ‘Voorschot provisie’. Met UPS gebeld, volgens hun zijn dat kosten die de douane berekent, maar dat is niet waar: de douane rekent alleen de BTW. Daarnaast heb ik reeds bijna dubbele verzendkosten betaald om het pakket door UPS bij de douane te laten afhandelen.

Na kort zoeken op internet kom ik vele klachten als deze tegen. Helaas maakt UPS hiermee onterecht enorm veel winst over de ruggen van normale mensen.

Gewenste Oplossing:

Ik zie de voorschotprovisie graag geretourneerd.

Daarnaast verzoek ik UPS te stoppen met na het rekenen van hogere verzendkosten ook nog eens extra kosten te presenteren. Als je niet genoeg verdient dan verhoog je de verzendkosten maar.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over UPS

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over UPS nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UPS

Heeft op 25 april 2017 om 10:39 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte Klant,

Het spijt ons dat wij niet tijdig hebben kunnen reageren op Uw klacht. Uw klacht is belangrijk, omdat dit ons helpt om de service naar onze klanten te verbeteren.

Sinds 12 April 2017 zijn wij actief op dit forum en vanaf heden zullen wij er zorg voor dragen, dat alle klachten geplaatst op dit forum door ons in behandeling genomen worden. Wij streven ernaar om onze klanten een zo groot mogelijke service te bieden en zullen er alles aan doen om eventuele klachten zo snel mogelijk naar tevredenheid van onze klanten op te lossen.

Met vriendelijk groet,

UPS Social Media Team

Heeft op 25 april 2017 om 10:48 geantwoord

Lege woorden, geen oplossing. Leuk dat jullie in een copy-paste berichtje aangeven \\\"actief zijn op dit forum sinds april\\\". Belangrijker om te vermelden: welke stappen zijn ondernomen zodat aangekaarte problematiek niet meer of in verminderde mate voorkomt? Op deze manier is de klacht natuurlijk niet opgelost.

Sindsdien overigens geen problemen gehad, daar ik sinds 2014 geen diensten van UPS meer gebruikt heb.

Alle klachten die gemeld zijn door palkab