Klacht: Voorschotprovisie

op 08 mei 2015 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb een kledingstuk inde VS besteld en hiervoor heb ik aan de verzendende partij de verzendkosten betaald. Zij hebben het kledingstuk verstuurd en deze werd netjes geleverd. Twee maanden later kreeg ik van UPS ( de vervoerder) een factuur of ik de factuur voor de BTW over het kledingstuk wilde betalen, een bedrag van €16,38. De bedrag was echter vermeerderd met € 11,25 voorschotprovisie en € 2,36 BTW over de voorschotprovisie.

Het feit dat er voorschotprovisie wordt berekend terwijl er ook betaald is voor het vervoer van het pakketje vind ik al dicustabel maar de verhouding met het voorgeschoten bedrag vindt ik disproportioneel.

Gewenste Oplossing:

Volgens de regels van UPS zou de voorschotprovisie 2,5% bedragen met een minimum van € 11,25. Wanneer de voorschotprovisie teruggebracht wordt naar 2,5% van het voorgeschoten bedrag (dus € 0,41 plus btw)

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over UPS

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over UPS nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UPS

Heeft op 25 april 2017 om 10:25 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte Klant,

Het spijt ons dat wij niet tijdig hebben kunnen reageren op Uw klacht. Uw klacht is belangrijk, omdat dit ons helpt om de service naar onze klanten te verbeteren.

Sinds 12 April 2017 zijn wij actief op dit forum en vanaf heden zullen wij er zorg voor dragen, dat alle klachten geplaatst op dit forum door ons in behandeling genomen worden. Wij streven ernaar om onze klanten een zo groot mogelijke service te bieden en zullen er alles aan doen om eventuele klachten zo snel mogelijk naar tevredenheid van onze klanten op te lossen.

Met vriendelijk groet,

UPS Social Media Team

Heeft op 25 april 2017 om 18:14 geantwoord

Dit is geen oplossing maar een mededeling. Dus nee, ik ben niet akkoord met de oplossing

Alle klachten die gemeld zijn door PatrickTerheijden