Klacht: Voorschotprovisie

op 08 mei 2015 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb een kledingstuk inde VS besteld en hiervoor heb ik aan de verzendende partij de verzendkosten betaald. Zij hebben het kledingstuk verstuurd en deze werd netjes geleverd. Twee maanden later kreeg ik van UPS ( de vervoerder) een factuur of ik de factuur voor de BTW over het kledingstuk wilde betalen, een bedrag van €16,38. De bedrag was echter vermeerderd met € 11,25 voorschotprovisie en € 2,36 BTW over de voorschotprovisie.

Het feit dat er voorschotprovisie wordt berekend terwijl er ook betaald is voor het vervoer van het pakketje vind ik al dicustabel maar de verhouding met het voorgeschoten bedrag vindt ik disproportioneel.

Volgens de regels van UPS zou de voorschotprovisie 2,5% bedragen met een minimum van € 11,25. Wanneer de voorschotprovisie teruggebracht wordt naar 2,5% van het voorgeschoten bedrag (dus € 0,41 plus btw)

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over UPS

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over UPS nog niet in behandeling is genomen.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UPS

Heeft op 25 april 2017 om 10:25 geantwoord

Geachte Klant,

Met vriendelijk groet,

UPS Social Media Team

Heeft op 25 april 2017 om 18:14 geantwoord

Dit is geen oplossing maar een mededeling. Dus nee, ik ben niet akkoord met de oplossing

Alle klachten die gemeld zijn door PatrickTerheijden