Klacht: Voorlichting en retour gaat helemaal fout.

op 27 juli 2017 over Alternate in de categorie Software

Onlangs een nieuwe computer in onderdelen gekocht bij Alternate. Na 3 keer bellen met de klantenservice met de vraag of de producten samenwerken met elkaar heb ik samen met de medewerker mijn spullen besteld. Helemaal top behandeld.

Althans. Mijn spullen komen netjes de volgende dag binnen, nee dat is een grapje, was een valse belofte van Alternate. Ik kon de pakketjes 2 dagen later ophalen bij een postNL afhaalkantoor omdat ‘iemand’ had aangegeven dat ik het pakketje niet thuis wilde ontvangen. Wat een onzin, nadat ik 3 keer heb gebeld met de vragen of de producten matchen en op voorraad zijn. Alles was prima volgens hen en ik zou mijn producten de volgende dag thuis hebben.

Uiteindelijk mijn spullen binnen na een dag vertraging. Sluit alles aan, en verdikke, de pc gaat niet aan. Ik weer bellen en bellen, krijg ik een ICTér aan de lijn die me wist te vertellen dat de producten niet matchen met elkaar. Ik heb zijn 3 andere collega’s vriendelijk bedankt voor de slechte voorlichting en leugens.

Vervolgens moest ik een onderdeel terug sturen omdat ik er niets aan had. Ik zou de geupdatet versie met maximaal 7 dagen in huis hebben. Aangezien ik zelf een ICT’er ben weet ik dat deze update slechts een halfuurtje duurt (bios update van een moederbord) kan het product met 3 dagen terug zijn.

Aangezien ik deze 7 dagen erg lastig vond om te accepteren, heb ik 3 keer gebeld om er druk achter te zetten en omdat ik vragen had over bezorging. Deze 3 telefoontjes waren ook nodig omdat alternate mij niet op de hoogte hield tijdens de reparatie periode. Slechts een mailtje dat ze zijn begonnen, wel grappig want dat was in het begin van de week, de taak is een klein uurtje, kom op.

De eerste keer dat ik belde over de reparatie vertelde mevrouw dat ik het met 3 dagen binnen zou hebben, toen met 5 dagen, toen met 7 dagen. Uiteindelijk heb ik het nog niet binnen, dag 9!!! Ik kan ze morgen ophalen bij een postnl postkantoor. Jongens doe normaal, jullie zouden het thuis afleveren. Voor de 2e keer! En geef postNL niet de schuld, die heb ik ook aan de lijn gehad. De melding kwam vanuit Alternate, aldus medewerker.

BTW, ze wilde me 15 euro laten betalen voor de zogenaamde reparatie. Ik heb ze voor gek verklaard, toen kreeg ik het gratis. Is toch raar, kom op. Dus de personen die niet durven op te komen voor zichzelf mogen betalen.

De computer bedraagt nu ruim 700 euro, met de gedachten dat ik op korte termijn ga upgraden via Alternate, maar dat plan is van de baan, ik ga ergens anders heen voor upgrades.

Schriftelijk excuus van de floormanager is op zijn plaats.

Daarnaast ben ik pas echt tevreden wanneer er korting komt op het moederbord, waar ik heel lang op moet wachten. Als die korting geregeld kan worden ben ik misschien gemotiveerd om de upgrades bij Alternate te kopen, de zet is aan hen.

Of kom met een beter plan.

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Alternate

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Alternate nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door GeoZz