Klacht: Voor Opzegging moet ik geld opladen

op 19 augustus 2016 over Viabuy in de categorie Algemeen

Ik heb al 90 euro betaald in het begin echt werkelijk voor niets. Nu wil ik de kaart opzeggen. Ze hebben dit email gestuurd:
Hartelijk dank voor uw bericht.

U hebt een online financiële overeenkomst met ons ondertekend op 24.09.2015.

Vóór de totstandkoming hebben wij u in onze Algemene Voorwaarden geïnformeerd over uw recht van herroeping binnen 14 dagen nadat u de overeenkomst had aanvaard: http://www.viabuy.com/service/terms-conditions.html. Door het vakje aan te vinken hebt u bevestigd dat u deze Algemene Voorwaarden had gelezen en begrepen.

Uw kaartrekening is automatisch geopend na bevestiging van de bestelling en de kaart is kosteloos naar u verzonden. Zelfs als een gebaar van goede wil kunnen we op dit late tijdstip geen herroeping van de overeenkomst meer accepteren zonder dat u eerst de bijdragen voor de eenmalige uitgifte van de kaart volledig hebt betaald.

U kunt op elk gewenst moment een buitengewone opzegging van de overeenkomst aanvragen.

In dit geval (dat wij overigens zeer betreuren) dient U dus ervoor te zorgen dat u uw kaart hebt opgeladen met minimaal EUR 89,70 voor de uitgifte vergoeding EN EUR 10,00 voor de opzeggingsvergoeding, voordat u de overeenkomst kunt opzeggen.

Overeenkomstig onze Algemene Voorwaarden, rekenen wij u een opzeggingsvergoeding van EUR 10,00 aan, die we in mindering brengen op uw kaarttegoed.

Indien u een buitengewone opzegging wilt aanvragen, vermeld dit dan in uw antwoord op deze e-mail, en stuur ons uw bankgegevens voor de terugboeking van enig resterend krediet op uw rekening.
Als u uw kaart niet wilt opwaarderen, dan kunt u de openstaande bijdrage en de opzeggingsvergoeding naar onze bankrekening hieronder overmaken:

SEPA overboekingen:
IBAN Nummer: DE79700111100250250010
BIC Code: DEKTDE7GXXX
Betalingsreferentie: Uw 9-cijferige kaartrekening nummer
Internationale overboekingen:
Bank: Unicredit Bank AG (Hypo Vereinsbank)
IBAN Nummer: DE37711200770023826593
BIC Code: HYVEDEMM448
Adres Bank: Muenchener Strasse 11, 83022 Rosenheim, Germany
Betalingsreferentie: Uw 9-cijferige kaartrekening nummer

U vindt uw 9-cijferige kaartrekeningnummer op uw kaart aan de linkerzijde onder uw naam.
BELANGRIJK: Vul altijd uw 9-cijferige kaartrekeningnummer in als referentie. Dit voorkomt lange verwerkingstijden en dure handmatige verwerkingskosten!

Met vriendelijke groeten,

VIABUY serviceteam

Ik wil gewoon opzeggen zonder geld te hoeven laden. Ik vertrouw het niet. Ik ga geen 100 euro opladen. Ik ben bereid om dit 10 euro over te maken maar jullie kunnen mij niet forceren om geld over te maken naar een kaart als ik dat niet wil. Ik ga naar de rechter als dit niet op normale manier opgelost kan worden!

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Viabuy

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Viabuy nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door mervearca