Klacht: Vlucht zeer laat eenzijdig geannuleerd; alle kosten voor de klant

op 06 juli 2012 over Cheaptickets.nl in de categorie Online Vliegtickets

Mijn vrouw is Vietnamees en één van haar nichtjes trouwt binnenkort. Maanden geleden hebben wij daarom via Cheap Tickets een vlucht naar Saigon geboekt (en betaald) voor het hele gezin. Gisteren (6/7) het bericht gekregen dat de vlucht (op 11/7) niet doorgaat. “Zoekt u maar snel iets anders.” Valt niet mee op termijn van enkele dagen en is sowieso veel duurder dan vier à vijf maanden geleden het geval zou zijn geweest.
Cheap Tickets steekt geen vinger uit. Als de organisatie het geld van de maatschappij terug krijgt,ontvangen wij het. Boekingskosten zijn wij kwijt. Alle kosten en risico’s worden daarmee op ons afgewenteld. Voor ons levert de transactie veel onrust en een onverwachte kostenpost van enkele duizenden euro’s op. Cheap Tickets levert geen enkele inspanning en verliest op het hele debâcle geen dubbeltje.

(a) Het geld dat wij betaald hebben (inclusief de boekingskosten) terug zodra duidelijk was dat het product niet geleverd kon worden. Mijn transactie was met Cheap Tickets, niet met de maatschappij.
(b) Aantoonbaar verantwoordelijkheidsgevoel van Cheap Tickets. "Helaas kunnen wij niet leveren wat wij aan u verkocht hebben; wij gaan er alles aan doen dit verzuim goed te maken."

Alle reacties van Cheap Tickets op klachten op deze site komen ruwweg neer op: "Wij hebben u telefonisch alles uitgelegd." Daar word ik weinig wijzer van. De desbetreffende klant wel?

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Cheaptickets.nl in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Cheaptickets.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Cheaptickets.nl

Heeft op 10 juli 2012 om 17:04 geantwoord

We hebben de klant een inhoudelijke reactie verzonden per email betreffende de klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door pschee01