Klacht: Vlucht gemist door naamswijziging

op 28 september 2016 over Ryanair in de categorie Vliegmaatschappij

Op mijn ID staat als voornaam Johanna, maar mijn man had per ongeluk ingecheckt onder mijn roepnaam Mariska voor de vlucht van vandaag 28-9-2016 om 10.05 uur naar Alicante. Wij stonden keurig bij de gate maar15 minuten voor vertrek van de vlucht kwam er een dame de rij langs voor controle. Ik moest eruit i.v.m. foutieve naam. Ik moest naar een balie in de aankomsthal om alsnog tegen een tarief van € 160,- mijn naam te laten wijzigen. Daarna moest ik opnieuw door de douane heen, waardoor wij 1 minuut voor vertrek opnieuw bij de gate aankwamen. De passagiers waren net de deur door en stonden nog bij het vliegtuig, enkelen al op de trap. Dezelfde dame belde met een heer om toestemming te vragen of wij nog door mochten. Dit werd pertinent geweigerd door de heer aan de telefoon. Met als gevolg dat wij niet meer met deze vlucht mee mochten.
Dat we de naam verkeerd hebben geboekt daar kan ik nog mee leven, maar dat we niet meer met de vlucht mee mochten, vind ik echt schandalig. Dan had de dame in kwestie mij moeten wijzen op het risico dat ik de vlucht zou kunnen missen. En waarom worden wij pas zo kort voor de vlucht gecontroleerd op de combinatie ID en ticket

Wij hebben een nieuwe vlucht moeten boeken voor morgen a € 320,-
Kosten naamswijziging a € 160,- (was geen probleem geweest als ik maar mee gemogen had) Huurauto in Spanje kosten van vandaag € 13,-
Stalling auto in Eindhoven vandaag € 35,-.
Ik eis minimaal een schadevergoeding van € 500,-

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ryanair

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ryanair nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Yannick99