Klacht: Vlucht geannuleerd

op 27 juni 2016 over Lufthansa in de categorie Vliegmaatschappij

Geachte heer/mevrouw

Ik heb eenn klacht over de vlucht maatschappij lufthansa.
ik heb er lang over na gedacht maar toch besloten deze mail te sturen.
Op 27-4-2016 zouden wij naar cypruss vliegen vanaf Amsterdam naar Duitsland en van Duitsland naar cyprus larnaca.
Wij stonden op het punt te vertrekken toen wij een telefoontje kregen van de reisorganisatie dat onze vlucht is geannuleerd vanwege staking.
We hadden een nieuwe vlucht gekregen zeiden ze op 28 april 2016 om 14.30 maar dan maar liefst 2 tussenlandingen! Op frankfurt en Wenen. Aangezien mijn moeder ontzettend bang is voor vliegen en er vreselijk tegenop zag hebben we alles geprobeerd om een andere vlucht te krijgen.maar dit is niet gelukt.
Met veel stress gingen we toch maar naar het vliegveld diezelfde avond want we hadden een overnachting geboekt omdat we eigenlijk vroeg in de ochtend zouden vertrekken.
Eenmaal de volgende ochtend gingen we al vroeg inchecken zodat we zeker wisten dat het goed zat.
Om 9.30 liepen mijn moeder en ik naar de incheckbalie vol goede moed. Toen zei de mevrouw achter de lufthansa desk.
Sorry mevrouw maar u vlucht staat er niet bij u vertrekt pas op 29 april terwijl er duidelijk in de mail van de reisorganisatie stond 27 april.
Wij naar een helpdesk van lufthansa. En hoe gingen bellen met lufthansa zelf.
Er was inderdaad op 29 april een vlucht geboekt en niet op 27 april want inhoudt aangezien wij maar een week gingen je maar 4 hele dagen op cypruss heb.
Wat ik niet begrijp want het is geen stedentrip je wil een zon vakantie. En dan is het wel heel veel minder dagen.
Toen ze gebeld had met lufthansa mochten we als we snel waren met het vliegtuig mee naar Malta en van Malta naar cypruss. Met totaal geen informatie en zonder iets te weten hoe of wat werden we doorgestuurd naar de incheckbalie. Eenmaal daaraan gekomen zat deze mevrouw ervoor het eerst was erg gestresst en verontwaardigd omdat wij er nog bij moesten alsof het onze schuld was? Mevrouw achter de incheckbalie kreeg het njet voor mekaar en de gate ging sluiten.
Dus weer terug naar de helpdesk van lufthansa met nog geen ontbijt op en helemaal gestresst kregen we een reactie van nou ik zou wel kijken wat ik kan doen.
Na weer bellen met lufthansa konden we 1.5 uur later met het vliegtuig mee naar Oekraïne en van Oekraïne naar cypruss. Wij als een gek weer naar de incheckbalie inchecken. Aangezien het gigantisch druk was bij de paspoortcontrole hebben we lang moeten wachten.
We hebben als een gek gerend naar gate 3 was het volgens mij. Helemaal aan de andere kant van het vliegveld. Me moeder heeft vorige jaar Den hartinfarct gehad dus door alle stress was dit absoluut niet goed voor haar.
Eenmaal daaraan gekomen bij de gate 1 minuut voor sluiting zeiden ze heel verontwaardigd sorry jullie mogen niet meer mee koffers worden eruitgehaald gate is gesloten.
U begrijpt dan wel dat alles even teveel word. Inmiddels was het 13.15 geen ontbijt geen drinken gerend als een gek endannzo afgewezen worden.
We zagen het niet meer zitten en zijn eerst wat gaan eten.
Eenmaal half 4 waren onze koffers er pas.
Toen weer terug naar de helpdesk en werd gezegd jullie kunnen morgen met een vlucht mee naar Londen en van Londen naar cypruss. We kregen geen hotel aangeboden niks en hebben daarom ook gezegd we gaan naar huis. We waren moe verdrietig teleurgesteld. Moesten een taxi van Amsterdam. Naar Dordrecht regelen wat veel geld kosten.
Geen enkele hulp uitleg of begrip.
Eenmaal thuis aangekomen heb ik alles uitgelegd aan de reisorganisatie en die stonden er ook versteld van dat het zo gegaan is.
De volgende dag heb ik de reisorganisatie gebeld en had lufthansa ALLES geannuleerd vlucht transfer en hotel!! Omdat ze zeiden dat wij de vlucht naar Londen hadden geweigerd. Geweigerd hadden we niet we konden alleen niet meer en aangezien we niet weer eenhotelovernachting konden betalen moesten we wel.
De meneer van de reisorganisatie heeft ontzettend zijn best gedaan en we zijn uiteindelijk op 29 april gegaan lossevluchten los hotel omdat alles was geannuleerd door alle tours omdat lufthansa had gezegd dat we hadden geweigerd. Ik stuur deze mail omdat ik na lange tijd nadenken dit zo teleurstellend vind en nog steeds vaak aan terugdenk. Eindelijk wou mijn moeder samen met mij op vakantie na veel ellende en veel.sparen en dan gebeurd er zoiets. En totaal geen compensatie vanuit lufthansa

Als ik een goede compensatie krijg van de geleden schade fysiek en mentaal.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Lufthansa

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Lufthansa nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Gaab92