Klacht: Vlucht eerder vertrokken dan aangeven tijdstip

op 05 september 2018 over supersaver.nl in de categorie Online Vliegtickets

Beste heermevrouw,

Op zaterdag 30 september 2017 heb ik via skyscanner.nl e-tickets gekocht voor mijn gezin van vier personen.
De e-tickets heb ik gekocht van SuperSaver met boekingsnummer RPVT9M. De heenreis zou zijn op woensdag 1 augustus 2018 van Dusseldorf naar Antalya en mijn terugreis zou zijn op vrijdag 31 augustus 2018 van Antalya naar Dusseldorf. Ik heb in totaal 1040,- euro betaald voor de tickets.
Onze vertrektijd was op woensdag 1 augustus 2018 05:50 uur en de aankomst zou om 10:25 uur zijn. Ons vluchtnummer was DE202. Wij moesten vertrekken vanuit luchthaven Dusseldorf en zouden vliegen op luchthaven Antalya. Hier heeft onze vlucht een half uur vertraging gehad, wat op zich geen probleem was. Wij hebben gevlogen met vliegmaatschappij Condor. Onze terugreis was op vrijdag 31 augustus 2018 om 18:20 uur van luchthaven Antalya naar Dusseldorf. Ons vluchtnummer was DE203. Onze aankomst zou zijn om 21:15 uur in Dusselddorf.

Op de luchthaven omstreeks 12:30 uur aangekomen, zag ik onze vluchtnummer DE203 niet op de monitor staan. Wij warenruim op tijd om onze vlucht niet te missen. Toen wij onze vluchtnummer DE203 niet zag staan op de monitor, ben ik naar de informatie balie gegaan. Daar heb ik de mevrouw uitgelegd dat mijn vlucht niet op de monitor te zien was. Deze mevrouw wees mij naar de balie van Condor omdat onze vlucht via vliegmaatschappij Condor zou vliegen. Daar aangekomen verwees men mij naar de chef informatie van vliegmaatschappij Condor. Ik heb deze mevrouw gesproken en zij vertelde mij dat vlucht DE203 om 12:15 uur al vertrokken was. Ik kon mijn oren niet geloven. Mijn vrouw raakte lichtelijk in paniek. Deze mevrouw vertelde mij dat ik net te laat was. Ik vertelde haar dat mijn vlucht pas om 18:20 uur zou vertrekken. Mevrouw vertelde mij dat vlucht DE203 nooit in de avond vloog, maar ronde de middag. Zij vond het een rare tijdstip voor vlucht DE203. Mevrouw vertelde mij dat de verstrekker van de e-ticket mij verkeerde tijden had doorgegeven. Ik vertelde haar wat ik nu moest doen en of ze mij verder kon helpen. Ik was lichtelijk in paniek geraakt omdat ik dit niet geloofde. Ik was door SuperSaver of Condor niet op de hoogte gebracht dat onze vlucht eerder zou vertrekken dan aangegeven op de e-ticket. Waarschijnlijk heb ik van begin af aan al verkeerde tijdstippen doorgekregen van SuperSaver voor de vlucht DE203 van vliegmaatschappij Condor.

Mevrouw heeft vervolgens voor ons gekeken naar andere zitplaatsen zodat we toch konden vertrekken naar Nederland. Zij vertelde mij dat er omstreeks 22:00 uur een vlucht was naar Dusseldorf, maar voor 1 persoon. Ik was samen met mijn vrouw en kinderen. Dit was voor mij geen optie.

Mevrouw vertelde mij dat dat de enige oplossing was dat ik andere tickets ter plaatse moest kopen. Ik had geen andere keuze om 4 nieuwe vliegtickets te kopen om weer in Nederland te komen. Ik heb via Corendon 4 nieuwe tickets (enkel reis) gekocht om weer terug te vliegen naar Nederland. Deze tickets hebben mij per persoon 260 euro gekost. Ik heb in totaal 1040 euro voor 4 personen betaald.

Ik heb van SuperSaver of van Condor geen email of een telefoon gehad dat onze vlucht DE203 eerder zou vliegen op 31 augustus 2018 dan was aangeven om de e-ticket. Ik heb schade geleden van een bedrag van 1040 euro. Ik heb onnodig kosten moeten maken omdat SuperSaver of Condor mijn niet op de hoogte hebben gebracht. Buiten mijn schuld moest ik 4 nieuwe tickets kopen voor een totaal bedrag van 1040 euro. Ik zou graag mijn schade vergoed willen hebben.

Mijn e-tickets nummers die ik bij SuperSaver heb gekocht, vermeld ik hieronder:
Ticketnummer Mustafa Mr. Kara 881-591545084 en 881-5915945088
Ticketnummer Hatice Ms. Kara881-5915945085 en 881-5915947184
Ticketnummer Sude Ms. Kara881-5915945986 en 881-5915947185
Ticketnummer Safa Mstr. Kara 881-5915945087 en 881-5915947186
Boekingsnummer: RPVT9MDERPVT9M

Als bijlage voeg ik u onze e-tickets met vluchtnummers en tijden toe die ik bij SuperSaver heb gekocht. Deze heb ik op 30 september 2017 bij SuperSaver gekocht.
Tevens voeg ik als bijlage de 4 extra gekochte vliegtickets van Corendon met kassabon (1040 euro) toe. Deze heb ik moeten kopen op vrijdag 31 augustus omdat mijn vlucht DE203 veel eerder vertrokken was vertrokken zonder mij hiervan te berichten.

Alvast bedankt voor u medewerking,
Mustafa Kara

Als ik mijn geld weer terug krijg. Buiten mijn schuld heb ik schade geleden van 1040 euro.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over supersaver.nl

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over supersaver.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mustafa Kara