Klacht: vestiging Weert: ontbreken van kennis en service

op 18 mei 2016 over Specsavers in de categorie Opticïens en brillen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Momenteel heb ik een abonnement voor daglenzen bij Specsavers, deze worden elk half jaar geleverd. Het laatste jaar is er wat betreft de klantgerichtheid e.e.a. te verbeteren.

1. Vorig jaar kreeg ik slechts de helft van mijn levering en moest ik veel moeite doen om toch de lenzen voor mijn andere oog in bezit te krijgen. Het leek alsof de medewerkers in de winkel niet geloofden dat ik de zending niet ontvangen had. Dit was de eerste keer dat iets dergelijks gebeurde, voordien kwamen alle leveringen keurig op tijd aan.

2. Ze hebben uitdrukkelijk aangegeven dat de factuur voor mijn zorgverzekering automatisch verstuurd zou worden. Begin dit jaar heb ik toch gebeld omdat ik nog steeds niets had ontvangen. Ik heb een handgeschreven factuur gekregen en ze vroegen om langs te komen omdat mijn abonnement aangepast moest worden. Na drie weken ontving ik alsnog (eind februari, nogal laat voor declaraties vorig jaar) een automatische factuur.

3. Ik ben bij de winkel langsgegaan omdat ik een aanpassing moest hebben in het abonnement, bleek dat de bediende \’zich vergist\’ had en dat het mij slechts enkele dubbeltjes per maand zou schelen, dus niet de moeite. Wel extra, overbodige moeite voor mij natuurlijk. Tijdens het korte gesprek kwam er geen verontschuldiging, wel een \’jammer\’.

4. Momenteel heb ik nog voor slechts zes dagen lenzen, dus heb ik gebeld wanneer ik de volgende levering mocht verwachten. Dit is pas op 14 juni, ze konden me wel een maandlens aanbieden (dit is heel wat anders dan een daglens) of ik moest zelf bijbestellen op internet. Dit helpt mij natuurlijk niet, ik heb een abonnement, betaal maandelijks en verwacht dan ook tijdig de beschikking te hebben over daglenzen. Nadat ik heb gekeken op internet zie ik dat er een breed gamma aan verschillende lenzen beschikbaar is, terwijl deze opties nooit met mij zijn besproken. Is dit teveel moeite voor iemand die al jaren klant is en tot zover weinig opmerkingen heeft gemaakt?

Kortom: ik verwacht als klant een betere service, personeel dat klantgericht is en mij een concrete oplossing biedt. Ik heb de indruk dat je eerst daadwerkelijk moet gaan klagen voordat ze in actie schieten, dat is spijtig omdat ik liever zaken in alle redelijkheid oplos.

Gewenste Oplossing:

Schuif de levering die op 14 juni is gepland vooruit zodat ik volgende week de beschikking heb over deze lenzen.

Maak tijd voor een gedegen adviesgesprek over de verschillende opties die ik heb voor daglenzen, om zo het draagcomfort te verbeteren en wellicht een lens te vinden die nog beter bij mijn ogen past. Heb oprechte aandacht voor de klant!

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Specsavers over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Specsavers in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Specsavers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Specsavers

Heeft op 23 mei 2016 om 14:05 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedendag,

Hartelijk dank voor uw email. Wij stellen het bijzonder op prijs dat u uw ervaringen met ons wilt delen.

Wij hebben uw schrijven besproken met de directeur van de winkel, die ons heeft laten weten dat uw klacht naar tevredenheid is opgelost. Zij hebben u uitgenodigd voor nazorg en een 30 dagen overbrugging set aangeboden.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan vernemen wij dit graag van u.

Uw dossier zullen wij, indien wij geen reactie van u ontvangen, na 14 dagen sluiten.

Vertrouwende u hiermede naar genoegen te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Sabrina Groen

Alle klachten die gemeld zijn door -RC