Klacht: vestia plaats half afgewerkte keuken

op 19 februari 2019 over Vestia in de categorie Woningcorporaties

In november hadden wij een afspraak voor het plaatsen van een nieuwe keuken. De aannemers waren wat verder in de straat toevallig ook een keuken aan het plaatsen en daar ging het mis. De maten waren niet correct opgenomen van die keuken. Omdat de aannemer wist dat in dezelfde week bij ons een keuken werd geplaatst, kwam hij controleren of de maten bij ons ook verkeerd was opgenomen. Dit bleek idd het geval. De keuken aanrechtblad hadden ze verkeerd opgenomen. Dus werd ons direct geadviseerd de afspraak te verzetten zodat ze de juiste keuken aanrechtblad konden bestellen. Paar weken later kon er een afspraak gemaakt worden voor het plaatsen van de keuken. Tijdens het opbouwen van de keuken kwamen ze er achter dat ze alsnog de verkeerde aanrechtblad hadden besteld. de keuken is nu geplaatst met 2 aanrechtbladen die door gezaagd zijn en niet aansluiten op de muur waardoor tijdens het afwassen water valt van het aanrechtblad. Meerdere keren met de aannemer gebeld en steeds blijkt de keuken aanrechtblad nog in bestelling te staan. We zijn inmiddels 3 a 4 maanden verder.

Ik ben er nu echt klaar mee. Ik wil dat een opzichter van Vestia zsm hier langs komt om de keuken te inspecteren zodat alle gebreken vastgesteld kan worden. Ik stel Vestia aansprakelijk omdat zij onderaannemers hebben ingeschakeld die namen Vestia een keuken moesten plaatsen.

Door een fout van de aannemer is de keuken niet af en word er tot heden geen oplossing geboden. Aangezien ik wederom en onnodig een vrije dag moet opnemen door een fout en toedoen van de aannemer stel ik Vestia in gebreke en eis ik dat de door mij gemaakte kosten worden vergoed door vestia.

Indien de gebreken niet op zeer korte termijn worden opgelost zal ik aanspraak maken op huurvermindering. En hiervoor een dagvaarding laten opmaken bij een gerechtsdeurwaarder.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vestia

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vestia in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vestia een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vestia

Heeft op 21 februari 2019 om 09:23 geantwoord

Beste heer, mevrouw,

Ik begrijp uw frustratie en wat vervelend dat het zo fout gaat bij u, onze excuses. Ik zie dat u gisteren een klacht bij ons heeft ingediend en dat deze in behandeling is genomen. U wordt verder op de hoogte gebracht door ons klacht coördinatie team en behandelende afdeling.

Vestia

Heeft op 25 februari 2019 om 19:20 geantwoord

Het klopt dat ik ook een klacht op de website van Vestia hebt ingediend. Ik kreeg een telefoontje dat mijn klacht is binnengekomen, tot heden nog niets vernomen. Dus wil mijn klacht hier graag laten staan totdat het daadwerkelijk is opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door carloserik