Klacht: Betreft recht op woning

op 20 november 2013 over Vestia in de categorie Woningcorporaties

Beste Meneer/Mevrouw,

Ik stuur u een mail naar aanleiding van de sloop van onze huidige woning aan de cronjestraat. Hierbij krijgen mijn ouders een nieuw huis welke aan de bloemfonteinstraat zal zijn. Deze voldoet aan hun wensen(financieel en inrichting niet te groot etc). Ik als jongste zoon en als laatste jaar student komt moeilijk voor in dit plaatje, dit voornamelijk vanwege de financiële(geen recht op huursubsidiemet mij erbij) en ruimtelijke(niet te groot huis willen) situatie van me ouders.
Ik voel me als persoon aan me lot overgelaten omdat Vestia niet in deze situatie mij enigszins te hulp schiet, dit terwijl ik in deze moeilijke situatie niks kan zonder hulp van Vestia. Reageren heeft bijna geen zin omdat andere(vaak ouderen die langer ingeschreven staan en mensen met een urgentie) voorgetrokken worden. Ik vind dat hier tevens sprake is van een uitzonderlijke situatie. Graag zou ik eventueel een afspraak willen maken om dit verder toe te lichten. Graag zou ik ook willen weten bij wie ik moet zijn om deze situatie te bespreken en te zien wat de mogelijkheden zijn. Ik bedankt u alvast voor uw tijd en moeite.

Younes Farih

Een andere woning in de wijk, welke aan de woonwensen voldoet. Op dit moment sta ik bij het reageren op een woning heel laag, waardoor ik nauwelijks in aanmerking kom voor een woning die ik wil. Mensen die een urgentie hebben en mensen die ouder zijn en dus veel langer ingeschreven staan hebben voorrang. Ik sta straks zonder woning op straat en Vestia biedt in deze kwestie geen oplossing/hulp.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vestia in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vestia een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vestia

Heeft op 21 november 2013 om 13:58 geantwoord

De ouders hebben aangegeven dat zij samen verhuizen naar de Nieuwbouw. Op basis daarvan hebben zij een 3-kamerwoning aangeboden gekregen en geaccepteerd. Dit kan wel gewijzigd worden naar een 4-kamerwoning. Meneer kan contact opnemen met medewerker Sociaal beheer om een afspraak te maken of langskomen op het inloopspreekuur. Samen kan dan gekeken worden of er iets in de aanvraag gewijzigd moet worden, er kan een berekening gemaakt worden van effect op de huurtoeslag of andere vragen over de herhuisvesting bespreken.

6 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Vestia beoordeeld.

Heeft op 24 november 2013 om 07:21 geantwoord

Beste Meneer/Mevrouw,

Dit is absoluut geen oplossing. In de mail staat dat mijn ouders de situatie eventueel kunnen wijzigen, terwijl zij tevreden zijn met een 3-kamer woning. In de mail staat niks over een oplossing omtrent mijn situatie, alleen dat me ouders eventueel de situatie kunnen wijzigen. Mijn ouders zijn blij met het feit dat ze in het nieuwe huis huursubsidie krijgen(zonder mij erbij meegerekend) en dat ze een 3-kamer woning krijgen.

Het is duidelijk dat Vestia wederom niet mijn situatie onder de loep heeft genomen en heeft besproken. Het gaat hier niet om me ouders meer maar om mij. Graag zou ik een oplossing wiillen omtrent mijn situatie. Graag hoor ik van jullie.

Younes Farih

Alle klachten die gemeld zijn door Younes Farih