Klacht: Weigering vervangen voordeur (krom, tocht, koude, fluitend geluid door het huis)

Dutchie58 op 07 april 2025 over Vesteda in de categorie Vastgoed

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn voordeur is krom met tot gevolg dat het tocht in mijn huis en ik soms de hele dag/nacht de wind hoor ‘ fluiten’. Erg irritant. Bij Vesteda gemeld. Er kwam een aannemer om de deur te bekijken die zag al direct dat het niet te maken was. Hij adviseerde een nieuwe voordeur en heeft toen ook al de maten opgenomen. Ik vernam verder niets meer. Ik heb vervolgens meerdere keren met de aannemer gebeld (Jansen Huybrechts) en die waren in afwachting van een akkoord op een offerte. Vesteda liet ook bij hen niets horen. Uiteindelijk een afwijzing. Dezelfde man kwam langs om de deur te bekijken en zei dat hij niet veel kon doen. Er werden, als pleister op de wonde, tochtstrips geplaatst. Gevolg de deur sluit nu heel slecht en het slot gaat moeizaam open en dicht (ik ben soms bang dat de sleutel afbreekt). Ik moet binnen hard tegen de deur duwen en buiten trekken om op slot te doen. Tot twee keer toe een klacht bij Vesteda ingediend en zij reageren helemaal niet. Weer gebeld. Toen werd mij verteld dat als zij mij een nieuwe voordeur geven, zij dat ook bij de andere bewoners moeten doen. Wat koop ik daar voor? Wel elk jaar de huur met een dikke 4% omhoog, dat kan dan weer weer. Enfin, weer gebeld om te praten over mijn klachten waar ik niets op hoor. De vrouw van Vesteda zei dat zij wel weer opnieuw iemand van Jansen Huybrechts langs zou sturen. Waarom? Dat was de procedure. Op mijn opmerking dat die niets konden doen werd mij gezegd dat dit nu eenmaal de route was. Enfin, die man is dus net (weer) geweest en zegt dat hij niets kan doen. Ik ben dus nog steeds terug bij het beginpunt en mijn deur is nog slechter. Vesteda reageert gewoon niet. Ik ben van plan om de huurverhoging te weigeren maar weet niet of dit wel zomaar kan.

Gewenste Oplossing:

Ik ben alleen tevreden met een nieuwe voordeur omdat de huidige niet gemaakt kan worden. Het lijkt mij normaal dat voor een hoge huurprijs een appartement in orde moet zijn. Vesteda heeft het woongenot van de bewoners hoog in het vaandel staan maar in dit geval is niets minder waar.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vesteda

Reactie van de melder van de klacht Dutchie58

1 maand geleden - Zoals verwacht. Vesteda neemt zijn huurders niet serieus!

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vesteda nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Dutchie58