Klacht: Verzoek om meterstanden

op 10 juli 2012 over Enexis in de categorie Netbeheerder

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Enexis in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Enexis een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Enexis

Heeft op 11 juli 2012 om 11:44 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste klant,

Op 11 juli heb ik u per e-mail een reactie op uw klacht toegestuurd.

Uw gasmeterstand
Enexis is verantwoordelijk voor de gasmeter in uw woning. Daarom zijn wij verplicht jaarlijks bij u de gasmeterstand op te vragen. 1 keer in de 3 jaar komt onze meteropnemer bij u langs om dit op te nemen.

Uit onze administratie blijkt dat wij op 22 juni via internet een gasmeterstand hebben ontvangen. Deze wijkt af van de voorgaande gasmeterstanden. Hierdoor lijkt het of u opeens een hoog gasverbruik hebt. Onze Meteropnamedienst heeft hierop een brief naar u gestuurd.

Uw jaarafrekening
De jaarafrekening van Enexis staat los van het opvragen van de meterstanden. De jaarafrekening is gebaseerd op de capaciteit van uw gasaansluiting en het standaard jaarverbruik (het verwacht verbruik). Uw werkelijke verbruik nemen we hierin niet mee.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Enexis beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Tsjerke